📚📚📚📚📚
Hati aku makin gelisah, risau, takut dan semuanya lah. Sebab besok hari perkahwinan aku dengan Baekhyun. Hubungan aku dengan dia dah okay. Sebab tu salah satu plan aku nak larikan diri. Malangnya, dia tak nak lepaskan aku.
Setiap kali aku kata nak balik, dia pukul dan dera aku. Lepastu minta maaf. Heh.. aku pulak macam orang bodoh maafkan dia. Tapi, kalau aku tak maafkan.. takkan aku nak biarkan dia dera aku ?
" Hye sayang. Tengah buat apa tu ? " tanya dia dan duduk di sebelah aku. Aku yang tengah baring bangun dan memandang dia.
" Tak buat apa. Baring je. " ucap aku dan tersenyum. Dia menarik kepala aku ke dada dia. Tangan dia usap rambut aku perlahan-lahan.
" Besok hari perkahwinan kita. Sayang tahu tak, oppa dah lama plan semua ni. " ucap dia dan mencium dahi aku. Aku hanya diam dan tersenyum.
" Hurm.. "
" Okaylah, siap-siap. Harini kita kena pergi butik baju. Nak tengok baju perkahwinan kita. " ucap dia dan meleraikan pelukan. Aku menganggukkan kepala.
" Baiklah. "
" Jangan lupa pakai mask dengan cermin mata hitam. Oppa, tak nak ada orang nampak sayang nanti. " ucap dia dengan wajah yang dingin.
" Ye. "
Dia beredar dari bilik tu. Aku turun dari katil dan berdiri di depan cermin. Kesan lebam semalam masih tersemat di wajah aku. Airmata aku mengalir. Teringat dengan Taehyung.
" Saya.. rindukan awak. "
Aku dengan Baekhyun sekarang dekat Shopping mall. Kitorang berdua dah macam artis. Sebab masing-masing pakai mask dan cermin mata hitam. Tangan aku erat digenggam Baekhyun.
" Erm, dekat mana butiknya ? " tanya aku. Cuba elakkan suasana yang kekok gila ni. Semua yang ada kat sini pandang kitorang. Err..
" Depan tu je. "
Tengah berjalan, aku ternampak Taehyung dan Nayeon. Dia berjalan melintasi aku dan Baekhyun. Aku berhenti langkah dan menoleh ke belakang. Kenapa.. Taehyung dengan Nayeon.. bersama ?
YOU ARE READING
Your Choices [KTH]
Romance▷ YOUR CHOICE "Kau pilih lah mana yang terbaik untuk kau. Sama ada aku atau diorang berdua. Ingat cakap aku, pilihan yang kau buat tu biar lah berdasarkan hati kau. Kalau kau betul cintakan dia, pilihlah. Jangan pilih atas dasar terpaksa." edit: in...