• Bab 39

974 87 14
                                    

◈ N A Y E O N ◈





      Aku berjalan masuk ke dalam bangunan Seika Highschool ni dengan perasaan yang agak gugup. Yelah, masuk sekolah baru kan ? Mestilah nervous. Lepastu semalam Sana bagitahu aku, kalau Taehyung tu sekolah di sini. Jadi, mesti aku akan jumpa dia kan ? Boleh lah tengok dia nanti ! Hehehe. Kalau korang nak tahu, aku dah 20 kali pindah sekolah. Huft, sebab appa aku suka pindah-pindah tempat bekerja. Keluarga aku bukannya kaya, jadi masing-masing ada peranan untuk kumpul duit. Itulah sebabnya aku bekerja sebagai pustakawan di perpustakaan awam.





 Itulah sebabnya aku bekerja sebagai pustakawan di perpustakaan awam

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Jaesunghabnida, boleh saya tahu pejabat di mana ? ”





“ Dalam sekolah kan. Pejabat pun tak tahu. Ingat aku ni kaunter pertanyaan ke apa ? Pergilah sana ! Sibuk sahaja orang nak bergosip ! ” marah perempuan itu dan menolak bahu aku. Aku menunduk malu dan membetulkan cermin mata di wajah aku. Apalah, aku nak tanya je pun. Bukannya nak ajak gaduh dengan dia. Aduhai, apalah nasib aku ni.




“ Maaf, maaf. ”





          Aku masuk ke dalam bangunan sekolah dan berhenti di depan papan pelan bangunan sekolah. Haih, aku tak faham langsung jalan di pelan ni. Aku mengeluh dan sambung berjalan. Aku melihat sekeliling. Mana lah tahu jumpa pejabat nanti kan ? Aku memang pemalu sikit orangnya. Itulah sebabnya aku selalu kena buli dengan orang. Haih, dah sifat aku begitu kan. Terima sahajalah. Sedang aku mencari-cari, tiba-tiba ada orang tepuk bahu aku.





Jeogiyeo, awak pelajar baru kan ? Awak yang baru pindah dari Ilsan kan ? ”




N—nae. ”




“ Oh ! Betul lah ! Jumpa pun awak. Heheh, awak mesti tengah cari pejabat betul tak ? Jomlah saya bawa awak ke pejabat. Nasib baik saya jumpa awak, kalau tak sesat awak dalam bangunan sekolah ni. ” ucap perempuan itu dan tersenyum lebar. Aku turut tersenyum dan angguk kan kepala. Akhirnya, ada juga orang yang sudi nak tolong aku ! Kalau tak, sampai esok aku tak jumpa pejabat sekolah ni.





Jinjjayo ?! Kamsahamnida ! Saya memang daripada tadi cari pejabat. Nasib baik ada awak yang sudi nak tolong saya. Erm, nama awak siapa ? Nama saya Lee Nayeon. ” ucap aku dengan teruja dan menghulurkan tangan kepada gadis itu. Dia membalas huluran tangan aku. Terima kasih tuhan sebab temukan aku dengan orang baik macam dia ! Hehehe, leganya aku !




“ Nama saya Kim Taehee. Selamat berkenalan ! ”




Your Choices [KTH]Where stories live. Discover now