• Bab 38

1K 91 5
                                    

        Aku merenung pantulan diri aku di depan cermin

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

        Aku merenung pantulan diri aku di depan cermin. Darah yang mengalir di bibir aku kesat dengan ibu jari aku. Arh, penat aku belasah penjaga rumah ni. Sampai mati aku buat. Siapa suruh tak buat kerja betul-betul. Memang kena lah dengan aku. Dia dah tahu, tuan muda dia ni ada masalah mental. Boleh pula nak mencabar. Nasib baik lah Suho ada. Boleh dia bersihkan mayat tu.




“ Sakit sial. Haih.. ”




         Aku duduk di atas katil dan mengeluh sekali lagi. Hari ni, aku kena pergi sekolah. Malasnya. Aku kalau boleh nak duduk sahaja di rumah ni. Tapi, demi Yeonni aku kena pergi sekolah. Rancangan aku masih belum dijalankan lagi. Jadi, aku kena tetap pergi sekolah yang membosan kan tu. Aku tak nak Yeonni terlepas dari pandangan aku. Mata aku beralih ke anak patung alien yang ada di atas almari. Aku tenung patung tu lama.





“ Kenapa agaknya, aku, Jimin dengan Taehyung dapat patung yang sama ? Apa yang Yeonni cuba tunjuk pada kitorang bertiga ? Anehlah. ” bebel aku sendirian. Aku jadi teringat pula disaat dia berikan aku patung alien tu. Masa tu, aku kena pergi ke luar negara dengan mama dan papa aku. Memori paling pahit sebab kena berpisah dengan Yeonni.





F L A S H B A C K
O N ✨
B A E K H Y U N
8 Y E A R S O L D





Baekkie, anak mama. Jomlah balik. Kamu tak nak balik ke ? Kamu tak sayang dengan mama ke, nak ? ” ucap mama aku dan memegang bahu aku. Aku menggelengkan kepala dan menepis tangan dia dari pegang aku. Kau tinggalkan aku bertahun-tahun di rumah anak yatim ni dan sekarang kau nak aku balik ?




Tak nak.



Jomlah, Baek.





Betul tu, balik lah. Kesian omma dan appa kamu yang dari jauh datang sini nak bawa kamu pulang. Baliklah ya ? Lainkali, kamu boleh datang lagi. Pintu rumah ni sentiasa terbuka untuk kamu. ucap penjaga rumah anak yatim itu. Aku hanya mengeluh dan memandang tajam muka keluarga aku. Kenapa di saat sekarang ? Aku benci mereka.





Tak nak ! Baekkie taknak !





Baekkie-ah !






       Aku menoleh ke belakang. Suara yang selalu aku dengar. Ye, perempuan yang suka. Perempuan yang menjadi hak milik aku. Yeonni berlari anak mendekati aku dan berdiri di hadapan aku. Di tangannya ada patung alien kesayangan nya. Dia memang selalu bawa patung tu kemana-mana. Aku perasan mata dia berair seperti baru lepas menangis. Dia pandang aku dengan muka sedih.

Your Choices [KTH]Where stories live. Discover now