Twee.

5.6K 200 25
                                    

'Ben thuis!' roep ik door het hele huis en loop dan naar de keuken. Ik pak een appel uit de fruitschaal en loop naar de achtertuin. Ik ga op de ligstoel zitten bij het zwembad en eet de appel op. 'Emma?' 'Ja?' 'Ik moet vroeg weg dus bel maar een pizza op er ligt vijftig euro op de kast.' 'Dat is toch veelste veel.' 'Ik had niet kleiner.' Ze geeft mee en kus op mijn voorhoofd en wil dan vertrekken. 'Hoelaat ben je thuis?' 'Maandag pas.' 'Maar het is weekend.' 'Ik weet het schat maar het is een noodgeval. Ik moet nu echt gaan doei love you.' 'Love you to.' roep ik haar nog na. Ik gooi mijn appel naar de andere kant van de tuin en sla mijn handen in mijn haar. 'Ik heb niet eens zin in pizza.' Ik loop naar binnen kijk naar het geld maar laat het liggen. 'Ik heb helemaal geen zin in eten.' Ik loop naar boven en laat me op bed vallen. Ik zet mijn muziek aan en val langzaam in slaap.

Ik word wakker door mijn muziek die nog aan staat. Ik zet het uit en stap dan uit bed. Ik loop naar beneden maar val van de laatste paar tredens. 'Au', zeg ik droogjes en sta op. Ik laat me op de bank ploffen maar moet weer opstaan door de bel die gaat. Ik slenter naar de deur en maak open. 'Goede dag wij zijn van stichting hulphond en wij willen vragen of u een bijdrage wil doen?' 'Ja wacht.' Ik loop naar de keuken pak de vijftig euro en geef het aan de man, zonder dat hij bedankt kan zeggen gooi ik de deur dicht. Ik pak een glas en schenk er drinken in. Ik neem het mee naar de achtertuin waar ik ga staan en om me heen kijk. Ik blijf er een paar minuten staan en loop dan naar binnen. Ik zet mijn glas op de keukentafel en loop naar boven. Ik maak mijn kledingkast open en haal er mijn bikini uit. Ik trek hem aan en loop naar beneden. Ik loop voorzichtig het water in en ga op de rand zitten van het zwembad.

Een uur later word er aangebeld waardoor ik met tegenzin opsta. Ik doe de deur open en zie er een jongen staan. Het is Dave. 'Wat doe jij hier?' Hij is stil en kijkt naar mij omdat ik in mijn bikini sta. 'Kun je het zien?' Ik krijg nog steeds geen antwoord dus sla ik hem in zijn gezicht. 'Wakker?' 'Uuh ja.' 'Wat doe je hier?' 'Ik kom voor jou.' 'Vertel.' 'Kan dat binnen?' Ik knik en laat hem naar binnen. 'Ga zitten.' Hij gaat op de barstoel zitten die aan het keukeneiland staat. 'Vertel.' 'Uuhm ja. Kun je me helpen?' 'Waarmee?' 'Een vriend wil het uitmaken met zijn vriendin maar hij durft het niet dus vroeg hij aan mij om een andere chick te zoeken die met hem vreemd wil gaan, zodat het meisje het uitmaakt.' 'En waarom vraag je dat aan mij?' 'Omdat je mijn laatste hoop bent. Doe je het?' 'Nee!' 'Maar één kusje.' 'Zie ik eruit als een slet?' 'Uuhm.' Hij gaat met zijn ogen langs mijn lichaam op. 'ERUIT!' schreeuw ik en sla hem.

Ik moet en zal je krijgenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu