Zevenendertig.

2.3K 89 1
                                    

'Denk er maar even over na, je weet dat je hier kan wonen.' 'Dankje Em.' Ik loop naar de gang en pak mijn tas. 'Kom je mee?' 'Ja.' Ik geef hem zijn tas en dan fietsen we samen naar school.

Als we op school aankomen is alles anders. Normaal kijken de meisjes naar Dave en komen Jennifer, Britt en Yara zelfs op hem af. En zijn vrienden lopen naar hem toe en geven hem een box. Maar nu, nu is alles anders. De meisjes kijken mij arrogant aan en roddelen in groepjes, en Timon en Sander staan met twee meisjes te flirten. Het maakt me depressief, ik heb het leven van Dave verknalt. 'Het spijt me, ik denk dat je inderdaad ergens anders kan gaan wonen.' Ik loop naar beneden kijkend weg. 'Wacht Emma!' Dave komt achter me aan rennen en pakt mijn arm vast. 'Bedankt.' 'Voor wat, dat ik je leven heb verpest. Dave denk na, je hebt niks meer, geen vrienden, geen meisjes helemaal niks.' 'Maar je hebt me geholpen. Ik wilde geen badboy meer zijn en dat is nu gelukt. De last valt nu letterlijk van mijn schouders.' 'Je snapt het niet hè.' 'Emma ik snap het heel goed. Het spijt me dat ze je arrogant aan kijken.' 'Dat maakt me niks uit maar het gaat om jou Dave.' Ik loop weer door naar Nick en Sophie die tegen de muur staan op het schoolplein. 'Hé.' Zeg ik zacht. 'Is het waar?' Vraagt Sophie. 'Wat?' 'Dat hij je genaait heeft.' 'Nee, hoe kom je daarbij?' 'Jennifer zag je naakt aan de nek van Dave hangen.' 'Nee.' 'Rot op Emma, ik wist dat Dave je kapot zou maken.' 'Sophie..' 'Ga weg.' Ik ren naar binnen het toilet in. 'Emma?' Dave staat voor de deur. 'Wat?' Ik loop naar buiten. 'Het komt goed. Laat me nog één keer de badboy zijn.' 'Ga je gang mijn leven is toch al naar de klote.' Hij loopt weg naar de aula. Hij loopt naar Jennifer, Britt en Yara. Hij fluistert bij alle drie iets in en komt dan terug. Ik kijk achter hem en zie dat de drie tutte bollen helemaal blij zijn. 'Het komt goed Emma.' 'Wat heb je gezegt?' 'Ik heb een date met alle drie de dames. Op woensdag Jennifer, op donderdag Britt en op vrijdag Yara.' 'Waar hebben jullie afgesproken?' 'Op het schoolplein en daarna neem ik ze mee naar een plek.' De schoolbel gaat en de gangen vullen met kinderen.

Na school sta ik te wachten op Dave. Hij komt naar buiten maar word halverwege tegen gehouden door Jennifer. Ze is alleen en vliegt om de nek van Dave. Ze staan even te praten en dan komt Dave naar mij. Hij loopt langs mij op en zegt snel wat. 'Wacht om de hoek.' Ik doe wat hij zegt en fiets de hoek om. Een paar minuten later komt hij terug. 'Wat ging je doen?' 'Voor zaterdag gaan we niet meer met elkaar om in het oog van de drie tutte bollen.' 'Oké.'

Ik moet en zal je krijgenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu