Twaalf.

3.4K 131 1
                                    

De tranen lopen over mijn wangen en de woede komt in me op. Dave komt van de trap en ziet me zitten. 'Emma.' Hij rent naar me toe en gaat naast me zitten op zijn knieën. 'Gaat het?' Ik schud mijn hoofd. 'Moet ik de dokter bellen?' 'Nee ik heb geen pijn.' 'Wat is er dan?' 'Mijn moeder komt voorlopig niet thuis er is een virus op haar werk.' 'Ooh shit.' Dave geeft me een knuffel en helpt me opstaan. Ik huil het uit op zijn schouder. 'Je hebt niet bepaald geluk hè.' Ik negeer hem maar hij praat door. 'Ik had nooit geweten dat je zo door het leven ging, ik dacht dat je een normaal meisje was net als de andere.' 'Dat komt omdat ik zo ook wil zijn.' 'Snap ik.' Ik laat hem los en kijk huilend naar de grond. 'Wil je ontbijt?' Vraagt Dave die naar de keuken loopt. 'Ja.' Terwijl hij daarmee bezig is pak ik mijn dagboek en begin ik te schrijven.
"Lief dagboek,
Heb ik weer, ik word het zwembad ingeduwt door Nick en heb nu een snee in mijn hoofd. En om het nog beter te maken mijn moeder komt voorlopig niet meer thuis, door een virus. Maar Dave is er voor me. De kans die ik hem gaf heb ik nu met trots gedaan want hij is zo lief en zo ongerust over me. Hij heeft zelfs gehuild om me.
Xxx Emma."
Ik sluit het weer en leg het terug op de vertrouwde plek. 'Auw!' Roept Dave opeens en gooit zijn vinger de lucht in. 'Wat doe je?' 'Ik verbrand mijn vinger.' Ik loop naar hem toe en geef hem een kus op zijn vinger. Hij begint te blozen en ik vind het best schattig. We staan in elkaar ogen te staren. 'Ooh shit!' Hij kijkt om naar de pan waar me aangebrande ei ligt. Ik schud lachend mijn hoofd. Ik pak de pan van het fornuis en gooi het ei weg. Ik ga naast Dave staan en laat zien hoe hij een ei moet maken. Hij pakt me heupen vast. 'Dave!' 'Ooh sorry, ik...' Hij gaat op de bank zitten en wacht tot ik klaar ben. Ik pak een bord en leg het eitje erop. Ik loop naar Dave toe en geef hem het ei. Ik maak er voor mezelf ook één en eet hem daarna lekker op. 'Ik ga even omkleden.' 'Is goed.' Zegt Dave die alleen naar de tv kijkt. Ik loop naar boven. Ik pak mijn kleren en loop naar de badkamer. Ik draai de douche aan en ga eronder staan. Ik zing wat liedjes. Ik draai de douche weer uit en droog me af. Ik kleed me aan en verlaat de badkamer weer. Ik pak mijn makeup en maak me op. Ik loop naar beneden en ga op de schommel zitten. Ik zing het lied wat mijn vader mooi vind. Dave staat achter me en luistert met zijn ogen dicht. Ik loop zingend naar binnen en speel verder op de piano.

Ik moet en zal je krijgenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu