Vier.

4.9K 167 10
                                    

'Ooh wacht maar.' Sophie loopt de wc uit. Samen met het meisje lopen we achter haar aan en stoppen we in de deuropening van de aula. Sophie loopt op Dave af en trapt hem nog even tegen zijn scheen. 'Die verdien je!' Iedereen kijkt naar hem. Nick rent naar Sophie toe en tilt haar op. 'Nu is het wel duidelijk hè.' Hij neemt ons alle drie mee naar de gang en laat ons daar afkoelen. 'Hoe heet je eigenlijk?' Vraag ik aan het meisje. 'Esmee.' 'Ooh wacht jij bent toch dat meisje die midden in het jaar hier naar school kwam.' Zegt Sophie met een denk gezicht. Ik lach. 'Bedankt.' Zegt Esmee en haalt nog één keer haar neus op. 'Geen probleem.' Zeg ik. 'Wist je dat Emma de enigste is op school met wie hij nog niet heeft gehad. Ze is verstandig', zegt Sophie. 'En jij dan?' 'Ik ben er ook in getrapt. Ik zat in de eerste toen hij me vroeg, ik was te blij want hij zou mijn eerste echte zijn dus zei ik ja.' 'En nu?' 'Nu heb ik met Nick al bijna twee jaar.' 'Ik zou dat dus echt nooit meer doen.' 'Wat?' 'Met een jongen nemen.' 'Waarom niet?' 'Ze zijn allemaal het zelfde.' 'Dat dacht ik ook maar ik had het fout.' Zegt Sophie met een glimlach. 'Je hebt gelijk.' Zegt ze voordat de bel gaat. 'Bedankt.' 'Hé daar ben je meiden voor, die steunen elkaar door dik en dun.' Ze lacht en loopt dan door de gang.

Als we uit zijn zeg ik tegen Sophie en Nick: 'Ik pak nog even wat uit mijn kluisje ik kom zo.' Ik loop naar mijn kluisje en pak mijn boeken eruit. Als ik hem weer dicht maak zie ik Dave achter het deurtje staan. Hij heeft een bos rozen in zijn hand. Ik kijk hem aan en zucht diep. Maar hij kijkt me met een glimlach aan en begint te praten: 'Emma ik heb de laatste tijd gevoelens voor je gekregen en ik wil vragen of je mijn meisje wil worden.' 'Is dit één van je vele trucjes?' 'Nee ik meen het, hoe kan ik het bewijzen?' 'Door me met rust te laten.' Ik loop langs hem op door de gangen. Maar hij volgt me en praat verder. 'Emma ik ben dom geweest, ik vond je al vanaf schooljaar één leuk en dat is nooit over gegaan. Ik durfde je niet te vragen dus probeerde ik je aandacht te trekken.' 'En dat doe je door andermans hart te breken.' 'Dat was niet mijn bedoeling.' 'Maar je deed het wel.' Als ik bij de deur ben pakt hij mijn arm vast. 'Je bent een badboy Dave, ik wil niks met een badboy.' 'Wat?' 'Je hoorde me wel.' 'Ik heb het eigenlijk nog nooit van die kant bekeken.' Ik loop door de deur naar mijn fiets. Ik haal het slot eraf en loop naar Sophie toe. 'Waarom duurde je zo lang?' 'Ooh kon het niet vinden.' Voordat we wegfietsen kijk ik naar de deur van de school waar ik Dave met zijn rozen zie staan. Hij kijkt verdrietig naar de grond. 'Is er wat Em?' 'Ooh nee hoor.' Ik stap op en fiets achter ze aan.

Ik moet en zal je krijgenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu