We pakken de brownies en gaan achter het kookeiland op de grond zitten. We giegelen een paar keer waardoor Dave ons hoort. 'Wat doen jullie?' 'Niks.' Zeg ik met volle mond. Hij komt naar ons toe. 'Sukkels.' Hij schud lachend zijn hoofd. 'Nee we snoepen alleen van deze heerlijke brownies.' Sophie komt niet meer bij van het lachen maar ik weet eigenlijk niet waarom. 'Waar lach je om?' Ze wijst naar haar lippen. Ik sta op en loop naar de spiegel. Heel mijn mond zit vol en erom heen zit alles onder. Ik veeg het snel weg en loop terug naar de keuken. Sophie is opgestaan en heeft alle brownies in haar handen. Ik probeer er één te pakken maar ze trekt terug. 'Hé.' 'Die zijn van mij.' Ze rent weg. 'Ooh wacht maar.' Ik krijp over het kookeiland en wil op de rug van Sophie springen maar ik spring mis en lig op de grond. 'Emma!' Roept Sophie geschrokken, maar als ze me ziet lachen komen we samen niet meer bij. Dave is boven en komt snel naar beneden als hij een bons hoort. 'Wat is hier gebeurt?' Hij treft ons lachend aan. 'Waarom lig je op de grond?' Ik kan niet reageren door het lachen. Hij helpt me met opstaan. 'Heb je geen pijn?' Vraagt Sophie halflachend. Ik schud lachend mijn hoofd.
Het is avond en Sophie gaat naar huis. We geven elkaar nog een knuffel en dan gaat ze. Ik loop naar de keuken en pak een glas water. Ik ga op de bank zitten en zet de tv aan. 'Emma!' Dave staat boven en roept me. 'Ja!' 'Help!' Ik zet mijn glas neer en loop naar boven. 'Waar ben je?' 'Badkamer.' Ik doe de deur van de badkamer open en zie Dave staan met het douchegordijn in zijn handen. 'Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?' 'Ik wilde de kraan aandraaien en toen botste ik er met mijn hoofd tegenaan.' Ik moet lachen en pak het van hem aan. 'Wacht hier ik heb wel een gereedschapskist.' Ik ren naar beneden de tuin in. Ik pak uit het tuinhuisje een kost en neem het mee naar boven. 'Oké ik heb wel een heel leuk kistje maar ik heb er geen verstand van.' 'Kom maar.' Dave pakt de kist aan en zet het oo de grond. Hij pakt er wat spullen uit en gaat aan de slag.
Een paar minuten later zitten we samen op de grond met een beker chocomel. 'We kopen wel een nieuwe.' Zeg ik lachend. 'Slim idee.' 'Je kunt beter in bad gaan.' Zeg ik. 'Ja inderdaad.' Ik pak het lege kopje van Dave aan en verlaat de badkamer naar de keuken. Ik zet de kopjes op het kookeiland en ga dan weer op de bank tv kijken. Opeens zie ik Jennifer aankomen. Ze loopt naar de deur en belt aan. Ik maak open. 'Is Dave er?' 'Ja die is boven do...' 'Oké fijn.' Ze duwt me aan de kant en loopt naar boven. 'Ik denk dat je beter beneden kan wachten.' 'Dat bepaal ik toch echt zelf nerd.' Ik loop achter haar aan. Ze maakt alle deuren open om te kijken waar hij is. 'Welke kamer?' Ik wijs de badkamer aan. Ze wil hem open maken maar ik spring ervoor. 'Ga aan de kant, hup hup.' 'Nee.' 'Pardon.' 'Ik zei nee.' Ze slaat in mijn gezicht en duwt me aan de kant. Ze maakt de deur open en ziet Dave in bad zitten. 'Dave, meekomen.' 'Waarom dat?' 'Ik kan morgen niet hup hup kom.' 'Kun je de badkamer verlaten.' Ze doet de deur weer dicht en gaat staan wachten. Ik lig nog steeds op de grond met mijn hand op mijn wang. 'Wat kijk je nou?' Ik kijk meteen weg.
JE LEEST
Ik moet en zal je krijgen
Fiksi Remaja(Voltooid) 'Je bent zo mooi.' 'Aah vind ik ook.' Zeg ik met sarcasme. 'Kom op geef je gewoon over ik krijg je toch wel.' 'Mij zul je nooit krijgen.' Hij duwt me tegen de muur en zegt: 'Als ik iets wil krijg ik het, dus ik krijg jou ook.' 'Aaggh kom...