'Ben je al die tijd alleen?' 'Ja mama is alleen in het weekend er.' 'Dat wist ik niet waarom vertelde je het ons niet?' 'Ik wilde jullie niet storen tijdens het werk.' We lopen samen naar binnen. Ik ren naar boven voor een cadeau dat ik hem al die tijd wilde geven. 'Wat ga je doen?' 'Wacht maar.' Ik pak het cadeau en ren naar beneden. 'Ogen dicht.' Mijn vader doet zijn ogen dicht en ik hou het cadeau voor zijn gezicht. 'Oké kijk maar.' In mijn hand heb ik een sleutelhanger met een foto van ons gezin. 'Het is prachtig.' Hij geeft me een kus op mijn voorhoofd en pakt het aan. 'Dankjewel.' 'Nee jij bedankt dat je gekomen bent.' 'Als je het leuk vind regel ik iemand die hier komt intrekken.' Ik knik en geef hem een knuffel. 'En ik regel dat ik vaker thuis ben.' Ik ben super blij omdat hij er is. 'Was het leuk in zweden?' 'Ja ik had bijna geen vrije tijd maar die tijd heb ik wel goed besteed.' 'Fijn.' 'Is er hier nog wat gebeurt?' 'Nee niet echt.' 'Wat is er met je telefoon?' 'Ooh er zit een barst in.' 'Hoe komt dat Em?' 'Mama zou gister thuis komen maar ik kreeg een bericht van haar dat ze vrijdag pas kwam.' 'Maar hoe komt er dan een barst in je scherm?' 'Van verdriet heb ik hem tegen de muur gegooit.' 'Weet je wat ik koop een nieuwe voor je welke je maar wil.' 'Echt?' 'Ja.' 'Dankjewel.' 'Zullen we er één gaan halen?' 'Ja.' 'Oké kom.' We stappen in de auto en rijden naar de stad.
Als we daar zijn lopen we naar de applestore voor een nieuwe telefoon. 'Kies er maar één.' Ik loop naar de tafel waar ze als show liggen. 'Deze.' 'Oké.' Mijn vader koopt hem voor me en samen lopen we naar buiten. Als we naar de auto lopen komen we Esmee tegen. 'Hé.' 'Hé.' 'Hoe gaat het?' 'Goed en met jou.' 'Super goed mijn vader is vandaag thuis gekomen en ik heb een nieuwe telefoon van hem gekregen.' Ik laat haar de telefoon zien. 'Ik leg het je een andere keer allemaal wel uit.' 'Is goed doei.' 'Doei.' Samen met mijn vader lopen we verder. 'Is dat een vriendin van je?' 'Haar ex had het uitgemaakt op een stomme manier dus heb ik hem een soort van pijn gedaan.' 'Em?' Maar vader klinkt een beetje boos. 'Hij verdiende het echt waar.' Hij schud lachend zijn hoofd. We stappen in de auto en rijden terug naar huis.
'Oja Em, ik heb ook nog iets voor jou.' Hij maakt de achterkant van de auto open en pakt zijn tas. 'Één telefoontje en hij is er. Klein momentje.' 'Is goed.' Hij toetst een nummer in en begint een paar minuten later met praten. 'Je kunt hem komen brengen. Is goed tot zo doei.' Hij hangt op en samen lopen we naar binnen. Een half uur later staat er een busje voor de deur.
JE LEEST
Ik moet en zal je krijgen
Ficção Adolescente(Voltooid) 'Je bent zo mooi.' 'Aah vind ik ook.' Zeg ik met sarcasme. 'Kom op geef je gewoon over ik krijg je toch wel.' 'Mij zul je nooit krijgen.' Hij duwt me tegen de muur en zegt: 'Als ik iets wil krijg ik het, dus ik krijg jou ook.' 'Aaggh kom...