Ik kom thuis en ga op de bank zitten, wachten op mijn moeder. Ik zit een uur te wachten en blader wat door mijn telefoon. Tot ik opeens een berichtje binnen krijg van mijn moeder, ik kom vrijdag pas terug sorry schat. Er loopt een traan over mijn wang en ik smijt mijn telefoon tegen de muur. Ik ren huilend naar buiten en ga op de bloemenschommel zitten. 'Emma?' Nick gaat op zijn tenen staan en kijkt over de schutting. 'Gaat het wel? Ik hoorde iets tegen de muur ketsen.' 'Dat was mijn mobiel.' Snik ik. 'Huil je?' Nick pakt een trap en klimt over de schutting. Hij komt naast me staan. 'Wat is er?' 'Ik krijg net een bericht van mijn moeder dat ze vrijdag pas komt.' Nick komt naast me op de schommelzitten en slaat een arm om me heen. 'Ze zijn er nooit.' 'Kun je ze dan geen bericht sturen of bellen?' 'Als ik bel nemen ze niet op en als ik een berichtje stuur negeren ze me door hun werk.' Nick staat op en loopt naar binnen. Hij pakt mijn telefoon op en loopt naar me toe. 'Bel ze en vertel het ze.' 'Wat moet ik zeggen dan?' 'Dat je ze mist.' Ik pak de telefoon aan en toets het nummer van mijn moeder in. 'Voicemail.' 'Probeer je vader.' Ik knik en toets zijn nummer in. Ik haal diep adem en druk dan op de bel toets. 'Hallo met zakenman Janssen.' 'Hé pap.' 'Hé meis. Hoe gaat het?' 'Pap.' Ik haal nog eens diep adem en zeg dan: 'Ik mis je. Wanneer kom je thuis?' 'In de zomervakantie pas. Hoe gaat met je moeder?' 'Die is er niet ze is zaterdag vertrokken en komt vrijdag pas weer terug.' 'Dus je bent de hele week alleen?' Er lopen tranen over mijn wangen. 'Ik pak het eerste en beste vliegtuig naar huis.' 'Dankje.' 'Ik hou van je schat.' 'Ik ook van jou.' Hij hangt op en ik geef Nick een dikke knuffel. 'Wat zei hij?' 'Hij komt naar huis.' 'Echt! Dat is geweldig.' Hij geeft me een dikke knuffel en vraagt: 'Wil je vanavond bij ons slapen, we hebben een kamer vrij.' Ik knik. En pak me spullen boven. Ik sluit alles af en loop met Nick mee naar zijn huis. Als ik binnen kom krijg ik drie zoenen op mijn wang van zijn moeder. 'Wat leuk, ik heb je allang niet meer gezien.' 'Nee klopt.' 'Mam Emma blijft hier voor één nacht slapen, haar vader komt morgen thuis.' 'Is goed laat haar de kamer maar alvast zien.' Nick pakt mijn tas aan en samen lopen we naar boven. Hij maakt een deur van een kamer open. 'Hier kun je slapen en als je iets nodig hebt lig ik hiernaast je mag me altijd wakker maken voor wat dan ook.' 'En de badkamer?' 'Die is precies hier tegenover.' 'Dankje.' 'Geen probleem.' Nick zet mijn tas neer en samen lopen we naar beneden om te gaan eten. Als de deksel van de pan omhoog gaat zie ik stamppot liggen.
JE LEEST
Ik moet en zal je krijgen
Teen Fiction(Voltooid) 'Je bent zo mooi.' 'Aah vind ik ook.' Zeg ik met sarcasme. 'Kom op geef je gewoon over ik krijg je toch wel.' 'Mij zul je nooit krijgen.' Hij duwt me tegen de muur en zegt: 'Als ik iets wil krijg ik het, dus ik krijg jou ook.' 'Aaggh kom...