Ik kom aan bij de moeder van Romeo die helemaal overstuur is. Ik probeer haar te kalmeren maar het lukt niet. Ik ga naast haar staan en spring op haar rug. Ik pak haar manen vast en probeer mezelf ertussen uit te rijden. Ze stijgert een paar keer maar ik blijf er op een haartje na op zitten. 'Emma!' Roept Thomas die het ziet gebeuren. Ik ga op de nek liggen van het paard en probeer haar te kalmeren. Het lukt me een beetje en dus kan ik tussen de paarden door. Als ze haar zoon weer ziet beschermt ze hem meteen. Ze probeert hem weer mee te nemen tussen de paarden maar ik weiger het. Ik stap snel af en pak Romeo. Ik neem hem mee naar het kantoor die steviger is gemaakt maar niet veel in kan. Ik schuif het bureau en alle andere spullen aan de kant zodat ik Romeo en de moeder van Romeo daar kunnen staan. 'Thomas blijf hier bij Romeo dan ga ik naar de andere paarden.' 'Emma!' 'Ja.' Hij pakt mijn arm vast waardoor ik om kijk. 'Doe voorzichtig.' Ik knik ja en ren dan weg.
Een kwartier later is het gestopt met regenen en komt de baas van de manege eraan. Het is mij gelukt om de paarden rustig te houden maar zelf ben ik ook uitgeput en zit ik zwak op de grond. 'Emma! Thomas!' 'Ja we zijn hier.' Ze komt naar me toe rennen en geeft me een deken. De brandweer is er ook. 'Het komt goed.' Ik ben klets nat en onderkoelt. De brandweer heeft een wagen mee genomen en pompt een deel van het water weg. 'Waar is Thomas?' 'Die is in het kantoor met Romeo.' Ze geeft me een kus op mijn voorhoofd en rent naar het kantoor. De paarden die achter mij staan worden opgevangen door de brandweer die ze met wagens naar een droge plek brengt. Ook Romeo en zijn moeder worden mee genomen. 'Waar gaan ze heen?' 'Naar de manege van een vriedin van mij tot het hier weer opgeknapt is.' Thomas komt naar me toe lopen. Hij gaat naast me zitten en slaat zijn arm om die van mij. 'Jullie zijn helden.' Zegt de baas van de manege met trots. 'Willen jullie even mee komen?' Vraagt een man van de brandweer. We staan op en lopen met hem mee. We mogen in de auto gaan zitten van de brandweer om weer warm te worden. Ik ga met mijn hoofd op de borst van Thomas liggen. Hij slaat zijn armen om me heen en geeft mee een kus op mijn hoofd. Ik val van uitputting in slaap.
Als ik wakker word lig ik in bed. Ik heb het ijskoud dus loop ik met een deken naar beneden. 'Heb je het koud?' Vraagt Thomas die op de bank zit voor de kachel. Ik knik ja en ga op de grond voor de kachel zitten. Opeens schiet er in mijn hoofd dat Dave nog zou appen dus pak ik mijn telefoon.
JE LEEST
Ik moet en zal je krijgen
Подростковая литература(Voltooid) 'Je bent zo mooi.' 'Aah vind ik ook.' Zeg ik met sarcasme. 'Kom op geef je gewoon over ik krijg je toch wel.' 'Mij zul je nooit krijgen.' Hij duwt me tegen de muur en zegt: 'Als ik iets wil krijg ik het, dus ik krijg jou ook.' 'Aaggh kom...