Ik heb nu al zin in morgen!
POV Anna
Ik open mijn ogen en sla snel mijn wekker uit.
'Morgen Kraavy!' roep ik vrolijk.
Hij schrikt van mijn actie. Ik lach.
Ik doe snel mijn kleding aan:
Simpele spijkerbroek met een zwart hempje en mijn scouting bloes. Ik pak mijn tas en een appel. Ik stap in mijn zwarte gympen en pak de laatste spullentjes van Kraavy. Ik weet het, hij mag niet mee. Maar hij is zo een beetje mijn enigste vriend en hij is gewend om buiten te slapen. Dus het moet makkelijk kunnen. Ik stop mijn zakmes in mijn broekzak en zoek nog snel de sleutels.
Ik ren naar buiten en doe alles opslot. Ik wil mijn fiets pakken maar bedenk me dat hij kapot op school staat.
'Dan maar rennen.' denk ik hardop. Ik kleed me uit in de schuur en verander. Ik neem mijn kleding en tas in mijn bek en loop de schuur uit. Kraavy komt boven me vliegen.
"Wie het snelst is!" roep/mompel ik naar hem. Hij kraait. "Dat is een ja!" zeg ik en begin zo hard als ik kan te rennen.
Ik ren door het park heen. Zig zaggent tussen de bomen door. Kraavy en ik gaan nek aan nek.
Kraavy versnelt en haalt me net in.
Als we er bijna zijn vertraag ik en trippel naar een paar bosjes. Ik verander terug en kleed me aan. Ik doe nog snel mijn das om en loop naar de leiding. Kraavy vliegt onopvallend met me mee. Hij land op het dak van het gebouw. 'Goejemorgen!' zeg ik vrolijk tegen de leiding. 'Goedemorgen!' zegt Ella de leidster terug. Ella is erg aardig. Ze behandelt iedereen gelijk. Mij dus ook. Had ik trouwens al vertelt dat ik in een meiden groep zit? We heten de Luna's, grappig toch? En de jongens heten de Beta's. De groep na deze groepen heten de Alpha's. Die is weer gemengt. De groep onder mijn groep en de Beta's zijn de Gamma's en daaronder, de jongste groep dus, de Omega's. Het gekke is dat het nog puur toeval is ook dat ze zo heten. Ookal heeft onze scouting altijd al iets met het bos en wolven temaken gehad qua thema. Maar goed. Verder.
Opeens komen er een paar jongens aan. 'Wat doen zij hier?' vraag ik aan Ella. 'Wist je het niet? Ik dacht dat de meiden het wel zouden vertellen?' Nee, tuurlijk doen ze dat niet...
'De avond dat je er niet was hadden we het over dit kamp. Omdat we volgend jaar 1 grote groep worden, gaan we met de jongens op kamp. Zo kunnen jullie elkaar beter leren kennen en is dat handiger voor volgend jaar. Voor de jongere meiden dan. Jij gaat toch over naar de Alpha's?' ik knik. 'Maar daarom dus.'
Eindigt Ella. Opeens komt Jason aanlopen. Ik schrik. Sinds wanneer zit hij op de scouting?
Ik breng snel mijn spullen naar binnen en loop weer naar buiten. Ik ga aan de rand van het meertje zitten. Kraavy komt naast me zitten. Hij kraait vragent. 'Ik weet ook niet wat hij hier komt doen... Maar hopelijk negeert hij me. Net als de anderen.' zucht ik. 'Hoezo negeren ze je dan?' vraagt opeens de stem van Jason achter me. Ik schrik en kijk voorzichtig achterom. Maar ik kijk niet naar hem. Maar naar zijn voeten. Dan schrikt hij niet van mijn ogen.
Ik haal simpel mijn schouders op.
Hij zucht en laat het gelukkig voor wat het is. 'Is dat je huisdier?' vraagt hij om van onderwerp te veranderen.
Ik knik zacht. 'Hoe heet hij?' 'Kraavy.' zeg ik zacht. 'Hallo Kraavy.' zegt hij en houd zijn hand voor Kraavy. Kraavy gaat op zijn hand zitten. Jason aait hem. 'Hij is erg mooi. En hij past bij je.' grinnikt Jason. Zwart, natuurlijk...
'Eigenlijk is zwart een best elegante kleur. Bij veel mensen staat het niet, maar bij jou wel.' zegt hij. Ik kijk hem verbaast aan. Vind hij het nou mooi?
Dan roept de leiding dat we gaan vertrekken. Ik stap bij Ella in de auto.
Het is een grote auto. 1 bij rijders stoel, een achterbank met 3 plaatsten en nog 1 plek daarachter. En je kan vast al raden waar ik zit. Dat klopt. De aller achterste.
Onderweg staar ik alleen maar naar buiten. Niemand praat tegen me. Dus ik hoef niet op te letten. Gelukkig zijn we er al snel. Nu alleen nog alles opzetten. Keuken bouwen en tenten in elkaar zetten...Aloha mensjes.
Wat vinden jullie van hoofdstuk 2?
En wat vinden jullie van Jason?
Like? Commend? Follow?
Love you all<3
_XRobijntjeX_
JE LEEST
Strange Wolves
WerewolfEen normale jeugd, je Mate vinden en gelukkig samen leven. De droom van elke weerwolf. Maar helaas is dat voor Anna niet bekent. Ze is anders dan andere door haar ogen. Ze zijn zo donker bruin, dat het eigenlijk zwart is. Echt vrienden heeft ze niet...