Pagi yang dingin sungguh segar dan menenangkan.
Selepas solat subuh Angelika tertidur dan mengalami mimpi yang sama.
Dan itu membuatkan Angelika tergerak hati mahu berhijab.
Patut la sebelum pergi ke Paris hati Angelika tergerak mahu membawa sepasang baju berlengan panjang , seluar jeans serta sarung kepala .
sarung kepala berwarna hitam putih disarungkan diatas kepala, cukup cukup tutup rambutnya.
Diambil topi yang tak berapa besar dan diletakkan diatas kepala. Jaket pink biru disarung. Sejuk woo !.. sebijik mat saleh. Cermin mata dipakai.
" wah sejuknya " angin salji meniup lembut.
"Hurm nak mula dari kedai mana eh ? Semalam aku tengok dekat google macam macam jenis tudung. Tudung apa tu yang aku minat . Erm ermm hah ! Tudung sh...shawl" Angelika bercakap sendirian sebelum mengunci pintu .
Selesai mengunci pintu dia berjalan lenggang kangkung menuju ke jalan yang menjual beraneka barang.
Sepanjang jalan tiada satu pun kedai yang menjual tudung .ops ! Baru teringat ni luar negara bukan negara Malaysia.
Jalan punya jalan "hah itu pun nasib la ada jual tudung dekat sini" Angelika terus belari ke arah kedai yang menjual tudung .
" hy , erm sorry can I ask you something ?" tanya Angelika .
" sure . What can I help you ?" Tanya penjual itu .
" before that are you from malaysia ?" Soalan dibalas soalan .
Penjual itu mengangguk dan tersenyum. Muka Angelika dah berseri seri .tidak perlu lagi nak cakap BI .
" erm ada tak jual shawl. Nama tudung tu tudung shawl ." Penjual itu mengangguk lalu menunjukkan tudung yang diminta oleh Angelika.
" wah lawanya tudung tu " tanpa sedar Angelika bertepuk tangan seperti kanak kanak.
" kak saya nak sepuluh helai . Macam macam warna " penjual itu seakan akan terkejut . Sepuluh ! Biar betul !.
"Okay adik tunggu sekejap akak bungkuskan dalam plastik. Campur semua warna?" Angelika mengangguk .
" berapa kak " tanya Angelika .
" 120 ringgit " Angelika terkejut. Penjual itu sebut ringgit ?
" erm akak nak saya bayar guna duit Malaysia ke ?" Penjual tu mengangguk .
" Aah . Nanti bila akak dah banyak duit Malaysia akak pergi la tempat nak tukar duit tu "
Angelika membulatkan mulut . Terus dihulur wang 50 ringgit 2 keping dan 20 ringit satu keping .wang itu bertukar tangan .
Lalu plastik tudung itu diserahkan pada Angelika . Angelika ambil plastik itu . Terus dia berlalu pergi .
" Hurm daripada tak ada apa baik aku pergi Eiffel Tower " omel Angelika sendiri. Dan kakinya terus melangkah pergi ke Eiffel Tower.
YOU ARE READING
I Love You Mr. Husband ✅
RandomKerana pertemuan dua figura di bawah Menara Eiffel , telah menubuhkan sebuah ikatan sah dan sebuah masjid tanpa diduga . Ianya antara hero dan heroin . Angelika Alisa berdarah campuran German dan personalitinya agak berlainan . Bermata biru bundar...