Bab 22

5.3K 139 2
                                    

" lepas traffic light ni awak belok kiri " ujar Hazrul apabila kereta Angelika hampiri traffic light .

Angelika mengangguk . Lepas sahaja traffic light Angelika membelokkan keretanya ke kiri.
Disitu terletaknya rumah banglo yang tersergam indah .

Angelika hampir tidak percaya Hazrul duduk di rumah banglo yang dua kali ganda dari rumahnya .

" awak berhenti depan simpang itu " Hazrul menunjukkan simpang di hadapan mereka .

Setelah kereta Angelika berhenti di depan simpang yang ditunjukkan Hazrul , Hazrul ingin membuka pintu tetapi terbantut .

" awak tak nak masuk dulu ke ? " tanya Hazrul .

" erm rasanya tak kot . Esok la saya datang " cadang Angelika .

" erm okay jugak . Saya ambil awak eh ?" Hazrul membuat muka simpati .

" ikut awak laa " ujar Angelika lalu tersenyum .

" okay la terima kasih hantar saya . Maaf lah susahkan awak aje " Hazrul mengaru kepalanya tidak gatal .

" eh apa pulak susahkan saya . Lagipun awak kan bakal suami saya . Tak payah terima kasih sangat . Ok la saya nak gerak dah ni " kata Angelika.

" ouh okay okay saya keluar dulu . Apa apa inform untuk esok saya whatsapp awak " Hazrul membuka pintu kereta .

Seketika kemudian dia mengetuk tingkap kereta . Angelika menurunkan tingkap .

" kenapa ?" Tanya Angelika .

" bukak la bonet kereta . Awak nak bawak balik beg saya ke " sempat lagi Hazrul berseloroh .

" ouh maaf maaf saya lupa " terus Angelika tekan punat untuk membuka bonet keretanya .

Dibuka pintu kereta. Angelika membantu Hazrul mengeluarkan beg beg bagasi Hazrul

. Selesai keluarkan beg Angelika menutup bonet .

" awak esok awak pakai cantik cantik tau " sempat lagi Hazrul berkata nakal sebelum mengenyitkan mata ke arah Angelika .

Lalu cepat cepat berlari masuk ke dalam rumahnya . Angelika yang terkaku disitu terus tersenyum sendiri .

" hensemnya dia kenyit mata " sempat Angelika bercakap sendirian lalu masuk ke dalam kereta .

Dan dalam lima minit keretanya berdesup pergi .

" ASSALAMUALAIKUM" Angelika memberi salam apabila masuk ke dalam rumah .

" waalaikumusalam " jawab mereka serentak .

Angelika menyangkut kunci kereta di tempat simpan kunci lalu duduk disebelah Ryan .

Ryan yang duduk gaya big boss berganjak ke arah Amisha bagi memberi ruang pada Angelika .

Angelika dengan selambanya memeluk pinggang Ryan serta melentokkan kepala pada bahu Ryan .

" penat la bang " keluh Angelika sambil memejam mata .

Ryan terus memeluk bahu Angelika .

" eh dik sejak bila kau pakai tudung ?" Tanya Ryan apabila terperasan tudung hitam yang menutupi rambut Angelika .

" bila bila je la bang " jawab Angelika sambil mata terpejam .

" ish orang tanya elok elok balas macam tu pulak " marah Ryan tetapi masih lagi memeluk bahu Angelika .

" beberapa tahun lepas . Lisa pun tak ingat dah " jawab Angelika lemah sambil membuka tudung .

Rambut yang sedikit serabai dikemaskan . Kepala dilentokkan kembali di atas bahu Ryan .

I Love You Mr. Husband ✅Where stories live. Discover now