Bab 27

6.1K 141 0
                                    

" aku nikahkan kau Hazrul Muhammad Naim Bin Amri dengan anak perempuanku Angelika Alisa Binti Rahim Uzair dengan mas kahwin RM 1000 ringgit tunaii " selesai Encik Rahim mengucapkan ayat itu dia menggoyangkan tangan Hazrul .

" aku terima nikahnya Angelika Alisa Binti Rahim Uzair dengan mas kahwinnya RM 1000 ringgit tunai "

" sah !"

"sah!"

"sah!"

hanya sekali lafaz Hazrul sudah sah menjadi suami Angelika . Angelika terus mengalirkan air mata kegembiraan .

Setelah selesai majlis akad nikah mereka yang hadir disana mengangkat tangan untuk memanjatkan doa .

Setelah habis memanjatkan doa acara batal air sembahyang . Hazrul bergerak ke arah Angelika yang duduk bersimpuh dengan wajah yang tersenyum .

Cincin yang disuakan oleh Puan Alice diambil lalu menyarungkan dijari manis Angelika .

Dicium umbun umbun Angelika .

Lama ! .

Lalu dilepaskan . Giliran Angelika pula menyarungkan cincin dijari manis Hazrul lalu dikucup tangan Hazrul .

Hazrul menatap Angelika dengan penuh kasih sayang . Lalu berbisik di telinga Angelika .

" sayang nampak lawa sangat malam ni . Sayang nak goda abang ke ?" Panggilan awak saya bertukar kepada abang .

Angelika yang sedang kucup tangan Hazrul terus mengangkat muka .

Hazrul ketawa kecil apabila melihat muka Angelika memerah . Selepas acara batal air sembahyang sesi makan makan pula .

" hai sayang " sapa Hazrul dari belakang .

Angelika yang sedang minum air terus tersedak kecil . " apa awak ni terkejut tau tak " marah Angelika .

" huish garang betul isteri abang ni " usik Hazrul lagi .

Terus dipukul bahu Hazrul .

" hai selamat pengantin baru " sapa Aisyah dari jauh lalu datang mendekat ke arah mereka .

Hazrul yang berubah riak meminta diri .

" awak saya pergi luar dulu ye nak sembang sembang dengan tetamu " Aisyah yang disebelah Angelika dikerling sekilas lalu berlalu pergi .

" hai kau datang dengan siapa ? Tadi tak nampak pun kau " tanya Angelika .

" aku datang dengan daddy aku la . Jalan sesak lambat la jadinya " jawab Aisyah .

" eh aku pergi dulu eh nak makan . Kau dah makan ke ?" Ujar Aisyah .

" ha kau pergi la dulu . Belum makan lagi . Kejap lagi aku makan . " Aisyah hanya mengangguk lalu meninggalkan Angelika .

Misi kedua bermula . Bisik hati Aisyah . Dia mencari cari kelibat Hazrul namun hampa tidak jumpa .

Aisyah terus menyarung tumit tinggi lalu mencari lagi dimana kelibat Hazrul .

Cari cari punya cari . Haa tu diaa !! Aisyah terus langkah laju ke arah Hazrul yang sedang menjamu selera seorang diri .

" hai Hazrul . Seronok ke bergelar suami orang " sapa Aisyah sambil tangan menjalar dibelakang Hazrul .

Hazrul yang tidak selesa terus menepis kasar tangan Aisyah . Aisyah mengukir senyum sinis .

" sedap tak ? Nak sikit . Arrr" Aisyah mengangakan mulutnya .

" eh pompuan kau memang tak tau malu ke apa ? Tak ada maruah eh ? Ke kau dalam mimpi lagi sampai tak sedar yang aku dah jadi suami orang !" Bentak Hazrul dalam keadaan berbisik tapi tetap kedengaran tegas .

I Love You Mr. Husband ✅Where stories live. Discover now