Bab 31

5.1K 112 1
                                    

" semua dah masuk dalam beg ? Tak ada yang tertinggal ?" Tanya Angelika .

Hari ini hari terakhir Hazrul berada di hospital . Fuh seksa duduk dekat hospital ni .

" yup semua dah settel jom balik " ajak Hazrul .

Angelika memegang beg pakaian Hazrul lalu memimpin Hazrul keluar dari bilik .

Maklumlah selain tangan kakinya juga terseliuh . Macam kemalangan teruk tapi itulah realitinya .Apabila mereka keluar sahaja terdengar suara Aisyah menyapa .

" eh Hazrul , Lisa nak pergi mana ? Awak dah okay ke Hazrul ?" Mata Aisyah sudah melirik ke Hazrul yang sudah memasang muka muram .

" Hazruk dah okay dia dah boleh discharge dah pun . Ni mana kau tau Hazrul masuk hospital . dah nak balik baru nak datang " Angelika pula menjawab bagi pihak Hazrul . Sempat pula dia memerli Aisyah .

" alah sorry lah bukan sengaja ini pon baru aku tau dari daddy aku " ujar Aisyah .

Angelika mengeratkan lagi pautan tangannya di lengan Hazrul. Aisyah terus dirasuk cemburu.

" eh boleh tak aku tolong kau pimpin Hazrul . Kau pergi lah sediakan kereta " ujar Aisyah tanpa rasa malu .

Terus ingin dicapai lengan Hazrul pantas Hazrul tepis .

" biar isteri saya yang pimpin saya . Awak jangan lupa kita bukan muhrim " amik kau sedas Hazrul bagi .

Berubah riak muka Aisyah .

" dah sayang jom " sambung Hazrul .

Angelika hanya menurut meninggalkan Aisyah terpinga pinga .

Tak apa tak apa harini hari kau . siap kau aku kerjakan nanti. Desis hati Aisyah . Dia mengukir senyuman sinis sebelum berlalu pergi .

"ABANG " panggil Angelika .

Mata tetap difokuskan di jalan raya .

" iye sayang kenapa " jawab Hazrul .

" sayang nak tanya ni jangan marah tau " ujar Angelika takut takut .

Kereta di berhentikan saat lampu isyarat berwarna merah .

" sayang tak tanya lagi macam mana nak marah " Hazrul tersengih .

" erm kenapa setiap kali Aisyah ada , abang macam tak suka dia ? Abang dingin dengan dia abang cari jalan nak lari dari dia . Sebenarnya sayang dah lama nak tanya benda ni cuma masa tak sesuai . It is something you try to hiding from me ?" Bertubi tubi soalan yang diajukan .

Angelika kembali memandang dihadapan dan menekan minyak apabila lampu isyarat bertukar hijau.

Hazrul buntu . Dia tidak tahu nak jawab apa .

" Erm abang ...erm susahlah sayang nak jelaskan " keluh Hazrul .

mereka sudah sampai dihadapan rumah . Angelika berpaling ke arah Hazrul .

" see? You hiding something from me . Come on tell me . I don't want have a secret between us okay ?" Angelika meraih tangan Hazrul .

Dikucup penuh syahdu . Hazrul ditebak rasa bersalah .

" sayang one day sayang akan tahu but not today . Jom masuk " diusap kepala Angelika sebelum keluar dari kereta .

Angelika mengeluh . Lantas dia keluar dari kereta . Selesai mengunci kereta Angelika masuk ke dalam rumah .

" assalamualaikum " Angelika memberi salam .

" waalaikumusalam " jawab Puan Alice .

Hanya Puan Alice sahaja berada dirumah .Encik Rahim pergi ke pejabat .Ryan serta lain lain sudah pulang kerumah masing masing .

I Love You Mr. Husband ✅Where stories live. Discover now