Bab 34

4.3K 98 0
                                    

Jam loceng yang berdering dimatikan . Angelika mengerling ke arah jam yang dimatikan tadi .

" baru pukul 6:40 " Angelika menutup kembali mata .

Beberapa saat kemudian membuka mata kembali sambil terduduk .

" apa ! Dah pukul 6:40 ! subuh !" Angelika terus menoleh ke arah Hazrul yang sedang enak dibuai mimpi .

" abang bangunlah subuh dah nak habis cepatlah bangun " Angelika menggoyang goyangkan badan Hazrul .

Hazrul berdecit .

" apa ni sayang kacau lah nak tidur" rengus Hazrul .

" bangunlah abang subuh " kejut Angelika lagi .

Hazrul masih tidak bangkit .

" orang suruh bangun bangunlah " terus Angelika menolak Hazrul jatuh dari katil .

Gedebuk !

" aduhh apa ni sayang sakit lah " Hazrul mengadoii kesakitan .Pinggang yang sakit diusap.

" tulah orang kejut suruh bangun tak nak bangun dah cepat pergi ambik wuduk . Tengok tu sekarang dah pukul 6:45 dah " marah Angelika .

Hazrul merengus geram lalu masuk ke dalam bilik air .

Setelah selesai mengambil wudu mereka menunaikan solat subuh .

Selesai solat subuh Hazrul kembali tidur. Angelika melabuhkan punggung disebelah Hazrul .

" abang tak eloklah tidur balik lepas subuh " rengek Angelika .

" biar lah sayang kacau abang tadikan " ujar Hazrul .

" ish abang ni nanti rezeki susah tau nak masuk " ujar Angelika .

" tak nak kawan " rajuk Hazrul .

Angelika tergelak .

" Mengadalah " Angelika menepuk bahu Hazrul .

Kemudian Angelika keluar dari bilik dan turun menuju ke dapur .

" morning mummy " sapa Angelika .

" morning Lisa " sahut Puan Alice .

" mummy buat sarapan apa hari ini ?" Soal Angelika .

" mummy buat sandwich dengan salad campur " ujar Puan Alice .

" wah sedap tu mummy . Nak Lisa tolong apa apa tak ?" Soal Angelika .

" boleh juga kamu potong roti tu lepastu letakkan bahan bahan sandwich dalam roti tu " arah Puan Alice.

" baik boss " Angelika membuat gaya tabik lalu diambil beberapa keping roti dan dipotong menjadi tiga segi .

Selesai memotong Angelika letakkan kubis, tomato , tuna , timun serta letak kubis semula . Selesai membuat beberapa keping sandwich , dihidangkan di atas meja .

Beberapa minit kemudian mereka terkejut apabila terdengar suara budak menangis .

" aqilah kan mummy yang nangis tu ?" Soal Angelika .

Puan Alice mengangguk .

" mummy Lisa pergi naik atas kejap eh nak tengok Aqilah " pamit Anglika lalu dia mendaki tangga menuju ke bilik Ryan .

Tok ! tok !

Pintu diketuk .

" masuklah tak kunci " teriak Ryan dari dalam .

Pintu dikuak .

" kenapa bang ?" Soal Angelika .

" entah lah abang pun tak tau dari malam tadi menangis " Ryan sudah menggaru kepala .

I Love You Mr. Husband ✅Where stories live. Discover now