Aisyah menyedut lagi air di dalam gelas sambil mengerling jam ditangan .
" ish dia ni janji macam bangla betul " omel Aisyah .
Matanya melilau lagi mencari kelibat Shahrul .
" speak of the devil " ujar Aisyah apabila melihat Shahrul berjalan ke arahnya .
" kalau boleh lepas isyak baru kau sampai " perli Aisyah .
Shahrul menarik kerusi di hadapan Aisyah . Hood dikepala dibuka .
" alah boss sorry lah jalan sesak tadi " ujar Shahrul .
" macam macamlah kau ni tengok sekarang pun dah dekat maghrib kau tau " rengus Aisyah .
" ye ye boss sekarang pun saya dah sampai " ujar Shahrul malas .
Tangannya diangkat untuk memanggil pelayan disitu .
" yes sir " ramah pelayan itu .
" saya nak order nasi goreng pataya dengan teh tarik ais " pesan Shahrul .
Pelayan itu mencatat sesuatu dan mengangguk lalu beredar dari situ .
" amboi sedaplah kau kan main pesan aje. Nanti aku juga yang kena bayar " protes Aisyah .
Shahrul sudah tersengih .
" boss panggil saya sebab apa ?" Soal Shahrul .
" aku ada kerja untuk kau " jawab Aisyah tegas .
Shahrul mengangkat kening tanda menyuruh Aisyah melanjutkan
." Esok kita pergi Langkawi " sambung Aisyah .
" buat apa boss ?" soal Shahrul terkejut .
" aku nak kita hancurkan honeymoon dia orang " jawab Aisyah .
" kita ? Maksudnya saya dengan boss ?" Soal Shahrul ingin kepastian .
" yes exactly " jawab Aisyah sambil menghirup air didepannya .
Tak lama lagi hidupan korang akan musnah . Desis hati Aisyah.
PUAN Eliza melabuhkan punggung disebelah suaminya .
Encik Sulaiman yang sedang asyik dengan telefom menoleh sekilas melihat Puan Eliza duduk .
Tangannya terus melingkar diatas bahu Puan Eliza .
" abang tak ada kerja ke ? Selalunya kalau masa masa macam ni batang hidung abang pon tak nampak dekat ruang tamu . Dok terperuk dalam bilik menghadap laptop aje memanjang ." Perli Puan Eliza .
Encik Sulaiman terus memandang muka Puan Eliza .
" awak ni abang lapang salah kalau sibuk lagi lah " getus Encik Sulaiman .
Puan Eliza tergelak .
" yelah mana taknya asyik busy dengan kerja memanjang mana nak ingat isteri " rajuk Puan Eliza .
" hah tengok la mulalah dia punya merepek dah datang . Tak padan dengan tua nak merajuk rajuk pulak " omel Encik Sulaiman .
pantas lengan Encik Sulaiman dicubit kuat . Terjerit Encik Sulaiman dibuatnya .
" haa tau sakit . Setua tua saya ni pun cubit ketam saya masih berbisa tau " Encik Sulaiman terus menghamburkan tawanya .
" sakit tau tengok dah merah tangan abang . Bahaya betullah dekat dengan awak ni " seloroh Encik Sulaiman .
Lalu kedua dua mereka ketawa .
" bang tadi Hazrul ada telefon saya dia kata esok dia nak pergi Langkawi honeymoon katanya " ujar Puan Eliza apabila tawanya reda .
YOU ARE READING
I Love You Mr. Husband ✅
De TodoKerana pertemuan dua figura di bawah Menara Eiffel , telah menubuhkan sebuah ikatan sah dan sebuah masjid tanpa diduga . Ianya antara hero dan heroin . Angelika Alisa berdarah campuran German dan personalitinya agak berlainan . Bermata biru bundar...