Bab 59

5.9K 95 0
                                    

* tiga tahun kemudian *

" Aqilah janganlah lari lari aunty penat tau kejar Qilah " Angelika mengelap peluh di dahi .

Kini Aqilah sudah pun tiga tahun . Pejam celik pejam celik semuanya pergi begitu pantas . Sejarah hitam itu sudah pun dipupuskan dari ingatan .

" aunty aunty nak main gelongsor tu jom " Aqilah menarik narik tangan Aqilah supaya pergi ke arah gelonsor yang ditunjuk oleh Aqilah .

Angelika tersenyum lalu Aqilah didukung .

" gelongsor mana satu ni ?" Soal Angelika .

" tu tu yang macam gua besar tu " Aqilah menunjuk ke arah gelongsor yang mempunyai pelindung diatas .

" okay jom " Angelika bergerak ke arah gelongsor itu dan meletakkan Aqilah diawal permulaan gelongsor .

Dengan wajah gembira Aqilah memasuki gelongsor itu dan turun ke bawah .

Dek kerana seluar yang dipakai Aqilah terlalu licin Aqilah jatuh terduduk dan menangis .

Angelika dengan pantas mendukung Aqilah .

" isk... isk sakit punggung " adu Aqilah dengan sedu sedan .

Angelika ketawa melihat mimik muka Aqilah yang sedang menangis .

" bahhh !!" Hazrul mengejutkan mereka dengan membawa tiga batang aiskrim conneto .

Terkejut beruk mereka dibuatnya .

" alalala kenapa Aqilah nangis ni aunty Lisa buat ke ?" Soal Hazrul sambil mengelap pipi gebu Aqilah yang basah .

Aqilah menggeleng .

" bukanlah . Aqilah jatuh sakit punggung " adu Aqilah sambil muncung dibibir .

Sekilas pandang dah macam barbie doll . Dengan rambut lurus paras bahu , rambut depan dipotong atas kening dan lagi satu mata dia bercampur warna hazel dan biru .

Warna biru tidak kelihatan sangat jika ditenung memang nampak . Warna mata Aqilah masa bayi dulu tidaklah begitu ketara cuma bila semakin membesar warna matanya tu makin jelas .

" nah uncle bagi aiskrim untuk ubatkan sakit Aqilah tu " wajah Aqilah yang memuncung sedepa itu terus tersengih dan mengambil aiskrim dari tangan Hazrul .

" eh kejaplah buka dulu bungkusannya " Hazrul menarik kembali aiskrim dari tangan Aqilah .

Menggeleng Angelika dibuatnya . Hazrul kalau dah bertemu dengan budak maka perangai tak matang dia keluarlah .

Selesai membuka bungkusan aiskrim , aiskrim dihulur ke arah Aqilah . Aqilah menikmati aiskrim itu dengan kusyuk .

" sayang nak makan aiskrim juga ?" Soal Hazrul .

Angelika menggeleng .

" dekat rumah ajelah " Hazrul mengangguk .

" Aqilah nak main lagi tak ni , kalau tak nak kita balik " soal Angelika .

" tak nak dah lah aunty , penat " ketawa mereka dibuatnya .

" jomlah balik " mereka berjalan beriringan lalu meloloskan diri ke dalam perut kereta .

" ASSALAMUALAIKUM !!" Kuat suara Aqilah memberi salam .

Angelika dan Hazrul menggeleng sesama sendiri .

" waalaikumusalam . Ya allah dah kenapa anak ayah ni comot sangat dengan baju kotor " bebel Ryan seraya mengelap mulut Aqilah yang comot dengan aiskrim .

I Love You Mr. Husband ✅Where stories live. Discover now