Bab 32

4.9K 102 0
                                    

Hazrul dan Angelika turun ke bawah beriringan sambil berpelukan . Encik Rahim dan Puan Alice sedang leka menonton televisyen .

" mummy " panggil Angelika .

Puan Alice yang terkejut terus berpaling ke arah Angelika . Angelika duduk melutut dihadapan Puan Alice .

" eh Lisa kenapa ?" Puan Alice berasa pelik apabila Angelika berkelakuan seperti itu.

Angelika tidak mengendahkan soalan Puan Alice . Tangan Puan Alice diraih lalu dia mengucup tangan Puan Alice.

Air mata Angelika mengalir dan menitis di atas tangan Puan Alice .

" mummy Lisa nak minta maaf sangat sangat sebab terkasar bahasa dengan mummy tadi , Lisa tak endahkan panggilan mummy Lisa memang anak derhaka Lisa tak layak jadi anak solehah maafkan Lisa ya mummy " esak Angelika dengan tangan masih mengucup tangan Puan Alice .

Puan Alice sudah tersenyum .diusap lembut kepala Angelika .

" sudahlah Lisa . Tak terkesan pun dekat mummy . Kamu anak yang baik . Mummy maafkan kamu . Dah dah jangan menangis lagi " ujar Puan Alice .

Angelika mengangkat mukanya yang basah lencun . Dipeluk pula Puan Alice .

Yelah mana pernah dia berkelakuan tidak sopan pada kedua ibu bapanya . Pertama kali seumur hidupnya berbuat demikian .

" thanks mummy " ucap Angelika .

Puan Alice hanya mengusap lembut kepala Angelika .

" dah dah bangun " Angelika lantas bangun lalu duduk disebelah Puan Alice .

Hazrul sudah tersenyum apabila Angelika meminta maaf pada Puan Alice .

" atak nak duduk " pinta Bryan .

Angelika tersenyum. Diangkat celah ketiak Bryan lalu didudukkan disebelahnya .

Diusap kepala Bryan. Haih lah adik umur dah cecah 5 tahun tapi tetap pelat .

" Hazrul , Lisa macam mana ? Jadi tak ?" Soal Encik Rahim .

Mereka berdua berkerut dahi .

" jadi apa daddy?" Soal mereka serentak .

Kemudian mereka tersengih sendiri .

" pindah rumah lah " Ujar Encik Rahim .

"Ouh jadi daddy . " ujar Hazrul pula .

" kamu okay ke Lisa ?" Encik Rahim menanyakan pula kepada Angelika .

" okay je daddy " Angelika senyum .

" baguslah kalau macam tu " Encik Rahim kembali menonton televisyen .

Angelika bangkit untuk ke dapur .

sampai sahaja di dapur dia membuka peti ais dan mengambil air sejuk . Cawan diambil .

Prang!!

Dengan tidak sengaja cawan pecah di lantai .

" allahuakbar !" Encik Rahim pantas menyebut nama allah akibat terkejut .

" Lisa kenapa ?" Soal Puan Alice .

Hazrul sudah mengatur langkah ke arah Angelika . Angelika yang sedang mencangkung mengutip kaca dihampirinya .

" sayang macam mana boleh pecah sayang okay tak ?" Jelas terpancar riak kerisauan di muka Hazrul .

Dibantu Angelika mengutip kaca .

" Lisa okay ...Auch!" Tiba tiba tangan Angelika terkena kaca .

I Love You Mr. Husband ✅Where stories live. Discover now