Hazrul menarik kerusi di salah satu meja kafeteria itu dan melabuhkan punggung . Rambutnya yang tersedia kusut diramas ramas lagi .
Kini dia serabut dengan masalah yang baru dihadapi . Macam mana dia nak hadapi keluarga dia , keluarga Angelika dan Angelika dalam satu hari ?
Itu semua masih berlegar legar di dalam otak Hazrul . Dan paling yang tak disangka selama ini Angelika dah pun mengandungkan anak dia .
Kenapa dia tidak perasan perubahan yang berlaku pada Angelika sejak kebelakangan ini ?
Siapa yang tidak berhati perut melanggar isterinya dan tidak bertanggungjawab .
Ini sudah masuk kes langgar lari . dia bersandar di kepala kerusi dan mengeluh sambil memejamkan mata .
" argh serabutnya !! Apa yang aku nak buat ni ? Nak bagitau dia orang dekat KL ? No no no Mesti dia orang fikir aku bukan suami yang baik . Habis apa yang aku nak cakap dengan Lisa nanti bila dia dah sedar ? Aiseh peninglah !! " omel Hazrul.
Hazrul menyilangkan lengannya diatas meja dan melentokkan kepalanya ditengah tengah lengan . Matanya ditutup .
Terlena sebentar Hazrul sebelum telefon bimbitnya berdering . Dengan malas Hazrul mengeluarkan telefon dari dalam poket seluar jeans .
" daddy ? Aduh macam tau tau jelah anak dia sakit tu jam dia nak call " omel Hazrul .
Panggilan telefon diangkat .
" assalamualaikum menantu daddy !! Macam mana dekat sana okay tak ? Best ?" Soal Encik Rahim ceria .
" waalaikumsalam daddy okay best lah juga sebab Hazrulkan dah selalu datang sini masa bujang tapi tak tahulah pula Lisa best ke tak " jawab Hazrul .
" ouh haah lah iya tak ye juga daddy lupa Hazrul kaki melancong . Eh ni alang alang buka cerita pasal Lisa mana dia ? Daddy nak cakap dengan dia sekejap " Hazrul menelan air liur yang terasa kesat .
Menyesal membuka topik pasal Angelika.
" Lisa err...Lisa dia ... dia mandi daddy baru je masuk " aduh ! Terpaksa tipu .
Tipu sunat tak apalah haha !.
" Lah mandi rupanya .nak cakap Lisa mandi pun susah ada ada sajalah kamu ni Rul . Sebenarnya daddy call ni daddy rasa tak sedap hati . Rasa macam ada benda terjadi dekat kamu berdua . Syukurlah kalau tak ada apa apa " Hazrul terdiam .
Itulah kasih sayang yang utuh . Ibu dan bapa akan turut terasa sakit apabila anak anaknya ditimba musibah .
" erm okaylah daddy Hazrul off dululah line tak clear lah " tipu lagi ! Hadap ajelah .
" ouh yeke ok jaga diri baik baik jaga keselamatan tu . Kirim salam dekat Lisa ya assalamualaikum " ujar Encik rahim .
" waalaikumusalam daddy . " panggilan dimatikan .
.
" argh !! Bila aku nak bagitau dekat diorang ni . nak cakap apa kusutnya !!" Hazrul meramas ramas lagi rambutnya yang kusut ." hauslah pula . Minum air teh ais okay juga ni " Hazrul mengangkat tangan lalu jari dipetik .
Pelayan di kafeteria itu maju ke arah Hazrul .
" ya encik ada apa ?" Soal pelayan itu ramah .
" saya nak teh ais satu " pesan Hazrul .
" itu saja ?" Hazrul mengangguk lalu pelayan itu beredar dari situ .
Aisyah yang berada disebalik tembok memanggil pelayan tadi . Rupa rupanya Aisyah mengintip Hazrul dari mula kemalangan Angelika .
YOU ARE READING
I Love You Mr. Husband ✅
De TodoKerana pertemuan dua figura di bawah Menara Eiffel , telah menubuhkan sebuah ikatan sah dan sebuah masjid tanpa diduga . Ianya antara hero dan heroin . Angelika Alisa berdarah campuran German dan personalitinya agak berlainan . Bermata biru bundar...