Bab 44

3.4K 76 0
                                    

Hazrul mengerutkan dahinya apabila dia terdengar bunyi telefon bergetar. Dia meraba poketnya lalu dibawa dihadapan mukanya . Matanya yang terpisat pisat dibuka .

" maxis je ? Kacau je aku tidur " bebel Hazrul . Jam disudut telefon dilihat serta merta dia bangkit dari katil .

" dah pukul 8:30 malam !! Ya allah lamanya aku tidur "

dengan pantas telefon dicampak di atas katil dan bergerak ke dalam tandas bagi membersihkan diri .

Beberapa minit kemudian Hazrul keluar dari bilik air dan mampir ke arah almari . Pintu almari dibuka .

Baju T- shirt polo merah hitam serta seluar jeans biru gelap diambil dari dalam almari dan menyarung pakaian ditubuhnya .

Selesai menyarung pakaian dia bergerak ke arah meja solek pula . sikat diambil lalu disisir rambutnya ketepi supaya tampak kemas .

Usai bersiap dia mengambil dompet dan kad akses diatas katil .

" aikk sejak bila aku keluarkan comforter lebih ni ? Setahu aku tak ada pula " berkerut mukanya apabila ternampak comforter yang bersepah diatas katil .

" eh nanti nanti jelah aku fikir dah lambat ni nak pergi hospital ni . Entah entah Lisa dah sedar ke " lantas Hazrul memulas tombol pintu dan bergerak ke arah lif .

DAHI Angelika berkerut menahan sakit diperut apabila dia hendak mengiring . Mata cuba dipejam tapi tak boleh dan perlahan lahan dia melintang .

Tengah dia berkhayal pintu wad itu dibuka . Angelika terus menoleh lalu memberikan senyuman yang manis .

Hazrul membalas senyuman Angelika lalu bergerak ke sebelah Angelika , dahi Angelika diusap lembut .

" sayang dah lama bangun ? Sorrylah sayang abang lambat sampai abang mengantuk sangat " ujar Hazrul .

Angelika tersenyum lemah .

" tak apa sayang tak kisah . Lagipun abang kena rehat juga . Erm abang sayang nak tanya sikit boleh tak ?"

Hazrul terus mengangkat kening menanti soalan yang keluar dari bibir pucat Angelika .

" erm kenapa perut sayang sakit ? Sayang kemalangan teruk ke sampai kena jahit ? Abang tahukan sebabnya ?" Bertubi soalan Angelika yang diajukan pada Hazrul .

Berubah riak wajah Hazrul .

" erm ... doktor tak bagitau sayang ke ?" Soalan Hazrul dibalas dengan gelengan .

" abang harap lepas apa yang abang cakap ni sayang jangan menangis tau " hati Angelika terus berasa tidak sedap .

" apa dia bang cepatlah bagitau " gesa Angelika .

Hazrul meraih kedua tangan Angelika . Nafas dihembus sebelum bersuara

" sayang keguguran . Sayang dah mengandung selama empat minggu tapi disebabkan kemalangan tu sayang keguguran " Angelika terus mempamerkan riak terkejut dan pantas ingin bangun dari baringannya .

" Auch !!" lantas tangannya memegang perutnya yang dijahit apabila dia bangun secara mendadak .

" Sayang perlahan lahan bangun tu " Hazrul membantu Angelika bangun lalu bersandar di kepala katil .

Air matanya jatuh dipipi membuatkan Hazrul berasa kasihan . Air mata yang jatuh dipipi Angelika dilap dihujung ibu jari Hazrul .

" kan abang kata jangan nangis "

" macam mana sayang tak nangis bang ? Anak kita bang dah tak ada ! Abang tak rasa sedih ke bila anak kita dah meninggal ? Ayah apa abang ni "

Angelika teresak sambil memukul bahu Hazrul bertubi tubi . Hazrul memegang kedua tangan Angelika yang ligat memukul bahunya .

I Love You Mr. Husband ✅Where stories live. Discover now