Bab 41

3.9K 88 1
                                    

Angelika dan Hazrul melangkah masuk di salah satu restoran disitu . Ada yang curi curi memandang ke arah Angelika .

Almaklumlah mata dia kan lain daripada yang lain . Angelika menarik kerusi disalah sebuah meja disitu . Hazrul menarik kerusi di hadapan Angelika .

" waiter" panggil Hazrul .

Angelika pula sedang membelek iphonenya .

. " sayang dah dah lah tu dengan fon . Makan dulu " tegur Hazrul .

Angelika tersengih . Iphone ditangan diletakkan diatas meja .

" sorry abang " ucap Angelika .

Pelayan disitu pun sudah sampai .

" ye encik ? Nak terus pesan atau nak tengok tengok dulu menu yang ada ?" Sapa pelayan itu mesra .

" erm tengok tengok menu dululah " balas Hazrul .

Pelayan itu sedikit terkejut melihat mata Angelika tatkala bertembung mata dengan Angelika .

" okay " pelayan itu menyerahkan dua keping set menu yang ada di restoran itu .

Pelayan itu mengerling ke arah Angelika lagi . Angelika hanya tersenyum .

" sayang nak makan apa ?" Soal Hazrul sambil membelek belek menu itu .

" erm nak spagetti lasagna dan jus epal " pinta Angelika .

" serius nak tu aje ? Tak kenyanglah sayang " ujar Hazrul .

" itu abang bukan sayang . Perut sayang kecil perut abang besar " balas Angelika .

Hazrul menggeleng .

" waiter awak dah tulis apa yang isteri saya order tadi ?" Soal Hazrul lembut .

" belum puan nak apa tadi ?" Balas pelayan itu .

" spagetti lasagna dan jus epal " Angelika mengulangi ayatnya tadi .

Pelayan itu mencatit pesanan yang dipesan oleh Angelika tadi .

" erm bagi saya nasi kosong , tomyam campur , ikan siakap tiga rasa dan teh ais " pesan Hazrul .

Angelika ternganga .

" banyaknya abang pesan . Ikan siakap tu kan besar takkanlah abang makan sorang " ujar Angelika .

" alah nanti kita kongsilah " balas Hazrul .

" itu sahaja ?" Soal pelayan itu. 

" yup " balas Hazrul ringkas .

Pelayan itu mengangguk lalu beredar dari situ .

" sayang " panggil Hazrul .

Angelika mengangkat keningnya .

" janganlah pandang macam tu melting nanti " sempat lagi Hazrul berseloroh .

Angelika tergelak .

" kenapa ?" Soal Angelika .

Tangan Angelika diraih .

" esok nak pergi mana ?" Soalan dibalas soalan .

" erm pergi pantai nak ? Dah lama lah sayang tak pergi sejak daddy sibuk dengan kerja dia " cadang Angelika .

" okay boleh jer " balas Hazrul .

" takkanlah nak pergi pantai je . Tempat lain tak nak pergi ke ?" Soal Hazrul lagi .

" nak pergi mana lagi ?" Soalan diajukan kembali .

" pergi naik cabel car  ke ? Tangkap gambar tempat tempat yang cantik banyak lagi " jawab Hazrul .

I Love You Mr. Husband ✅Where stories live. Discover now