Hazrul mengeliat diatas kerusi . Penat satu hari bekerja dan menghadap komputer memanjang .
Hazrul meletakkan kepalanya diatas meja lalu mata dipejam . Kepalanya ligat memikirkan masalah yang menghurung sampai terlintas fikir pasal honeymoon yang lepas .
Tiba tiba dia teringat sesuatu lantas kepalanya diangkat .
" allah lupa pula " Hazrul menepuk dahinya . Butang interkom ditekan .
" ye boss " sapa Suhaila dari corong interkom .
" awak dah balik ke Ila " soal Hazrul .
" belum lagi boss ada apa apa saya boleh bantu " jawab Suhaila .
Hazrul menghela nafas lega .
" datang bilik saya sekarang " arah Hazrul lalu butang interkom dilepas.
Tok ! Tok !
" masuk !" Laung Hazrul dari dalam bilik .
Pintu bilik dikuak .
" ye boss ada apa ?" Soal Suhaila .
" saya nak awak booking dua tiket untuk ke Langkawi . Hah tiket yang berlepas pada pukul 3 petang tau " berkerut dahi Suhaila .
" Langkawi boss ? Bukan haritu boss dah pergi ke lagipun boss kan baru je balik dari sana takkan nak honeymoon lagi kot " kening Suhaila terjongket jongket memandang Hazrul .
Terjegil mata Hazrul .
" ish awak ni ada ke situ pula . Kalau betul saya nak honeymoon lagi buat apa tempat yang sama , baik cari tempat lagi best " Suhaila mencebik .
" habis tu boss nak buat apa ?" Soal Suhaila .
" awak ni kan Ila sesuai jadi Mak Jemah versi kampung tau sebab apa ? Sebab menyibuk nak tahu hal orang . Nasib baik awak ni dah lama bekerja dengan saya kalau tak memang harini juga saya pecat awak . " terburai ketawa Hazrul melihat muka cemberut Suhaila .
" apalah boss ni samakan saya dengan Mak Jemah pula . Boss ni kan sama jelah dengan si Kamal tu suka menyakat saya dah lah saya nak balik tempat saya nak tempah tiket boss . Baii " terus pintu ditutup .
Hazrul ketawa lagi sambil menggeleng .
Haih lah perangai Suhaila persis Angelika . Tiba tiba perasaan rindu Angelika yang lama menghurung di hati Hazrul .
Ya dia harus berusaha mendapatkan Angelika yang lama kembali dengan mengambil salinan rakaman itu esok .
Persetankan apa jua kata kata famili Angelika yang penting dia dapat bukti yang kukuh . Hazrul bersandar dikepala kerusi yang empuk itu .
" sayang abang akan dapatkan bukti yang kukuh untuk buktikan yang abang tak salah . Sayang tunggu tau " ujar Hazrul perlahan .
Keluhan dilepaskan . Dijeling jam ditangan , jarum jam menunjukkan pukul 6:40 petang. Sebentar lagi azan maghrib akan berkumandang .
Biarlah dia nak balik pukul berapa sekali pun orang di dalam rumah itu bukan ambil peduli pasal dia . Pintu biliknya dikuak dari luar .
" Rul kau tak nak balik lagi ke ? Dah nak maghrib ni jomlah " sapa Kamal dari muka pintu .
" aku tak ada mood la nak balik rumah . Aku lepak rumah kau dengan Azwan dulu boleh tak ? Dalam pukul 9 malam macam tu aku baliklah " cadang Hazrul .
Kamal bergerak ke hadapan Hazrul .
" besar tapak tangan nyiru aku tadahkan Rul . pintu rumah tu sentiasa terbuka untuk kau . Datanglah aku tak kesah lagipun si Azwan tu rindu dengan kau . Tapi bagitau dulu tuan rumah " sempat Kamal mengingati sahabatnya itu .
YOU ARE READING
I Love You Mr. Husband ✅
RandomKerana pertemuan dua figura di bawah Menara Eiffel , telah menubuhkan sebuah ikatan sah dan sebuah masjid tanpa diduga . Ianya antara hero dan heroin . Angelika Alisa berdarah campuran German dan personalitinya agak berlainan . Bermata biru bundar...