Angelika mengerling ke arah jam . Jarum jam menunjukkan pukul 9:40 .
" awal lagi baik aku whatsapp dengan Isya. Dia pun tak tahu lagi aku dah balik KL " Angelika bercakap seorang diri sambil membuka app whatsapp .
Suzan Suzana berjalan terjengkek jengkek dari arah dapur untuk mengejutkan Angelika .
Makin lama makin dekat dan dia mencuit pinggang Angelika .
" oii mak kau terpelanting " Angelika terkejut sampai iphonenya tercampak diatas karpet.
Nasib karpet kalau lantai confirm dah pecah .!
" ish akak nii nasib telefon jatuh atas karpet kalau tak "
" kalau tak apa "
" kalau tak akak la ganti balik "
Suzan yang dari tadi gelak tidak henti henti dipukul Angelika dibahunya .
" adoii sakit laa " Suzan terhenti ketawa tukar pula mengadoi kesakitan yang dipukul oleh Angelika .
" padan muka " Angelika menjelir lidah sebelum memasang muka masam .
" alololo marah dah adik aku sorang ni . Tak payah la merajuk nanti tak cantik dah " Suzan memujuk .
Ditolak bahu Angelika yang membelakangkannya sambil berpeluk tubuh itu lembut lalu mengusap pipi Angelika .
Angelika kembali tersenyum .
" cantik kau pakai tudung . Sejak bila kau pakai ?" Puji Suzan dan pada masa yang sama bertanya pada Angelika .
" erm dah lama dah kak beberapa tahun yang lepas " jawab Angelika .
"Dik sini jap " Suzan mengamit Angelika supaya berada lebih dekat dengannya .
" ajar aku jugak . Aku pun teringin nak pakai tudung . Ajar aku eh eh " bisik Suzan di telinga Angelika .
" boleh je kak . Bila bila yang akak nak Lisa ajarkan Lisa ajar " Angelika senyum .
" thanks dik . " Suzan menepuk lembut pipi Angelika sebelum berlalu pergi ke dapur untuk menolong Puan Alice masak .
Terus Angelika duduk untuk whatsapp kawan baiknya . Siapa lagi kalau bukan si Isya . Jam di telefon menunjukkan 9:50 .sempat lagi mahu berwhatsapp dengan si Isya .
Angelika :
Hi babe rindu kau . Esok datang sini tau .
Beberapa minit Isya membalas.
Isya :
Hy babe aku pon rindu kau . Giler ke apa nak datang Paris sana tu .
Angelika :
Hahaha aku dah balik KL laa . Datang la aku ada crita sensasi untuk kau .
Isya :
What !! Kau dah balik . Kureng punya kawan balik tak bagitau aku . Crita apa pulak . Tengok laa esok kalau aku tak busy
Angelika :
Alalala bukan sengaja pon tak bagitau. Baru semalam la aku balik . No no no by hook or by crook kau harus , wajib datang sini . Hoho
Isya :
Laa yeke kau baru balik semalam . Haa yela yelaa esok aku datang .
Angelika :
Yeyyy datang tau .
Isya :
Ye ye aku datang . Eh dah la aku ada hal ni pape nanti aku whatsapp je kau tau . Bye love u bestie. Hugss
YOU ARE READING
I Love You Mr. Husband ✅
De TodoKerana pertemuan dua figura di bawah Menara Eiffel , telah menubuhkan sebuah ikatan sah dan sebuah masjid tanpa diduga . Ianya antara hero dan heroin . Angelika Alisa berdarah campuran German dan personalitinya agak berlainan . Bermata biru bundar...