"Jungmin dah balik" kataku dan terus berjalan masuk ke bilik. Aku terus mandi. Setelah siap, aku baring diatas katil.
Aku mengambil phoneku dan membukanya.
you were added
Group apa ni?
5a1 💕
Group kelas rupanya. Siap love bagai. Tapi siapa yang add aku?
-Kookie~
Okay guys budak yang aku add ni Jungmin ya? Kenalkan diri korang. Maybe Jungmin tak tau korang ni siapa. Btw Jungkook imnida-yunG
Hi Jungmin! Yunji imnida-Jiy00
Hello Jungmin. Jiyoo imnida-Yu_naaa
Annyeong Jungmin! Yuna imnida-KmJngMn
Hi guys. Macamana boleh dapat no aku?-Kookie~
Seonsaengnim yang bagi suh aku add kau-KmJngMn
Ouh kk.Mereka semua memperkenalkan diri mereka. Aku save dan tengok di group info. Ada sorang aku tak save lagi. Siapa ya?
-KmJngMn
Guys sapa 5616?-Kookie~
Tu Jimin. Deskmate kau. Dia memang jarang on-KmJngMn
Ouh okay. Thank You.-Kookie~
most welcomeBertanggungjawab betul Jungkook ni. Cepat je balas. Rupanya Jimin. Haih malas pulak nak jumpa dia pukul 8 nanti. Urgh.
Tak boleh-tak boleh nanti parents aku pulak jadi mangsa. Kantoi punya pasal aku jadi macamni. Haih.
+
Aku melangkah masuk ke dalam restoran X. Fancy Restaurant rupanya. Aku mencari Jimin. Mana budak ni. Cari punya cari jumpa jugak.
Aku terus duduk di hadapan Jimin.
"Kau lambat 30 saat"
"30 saat je pun"
"kalau kau lambat 1000 kali, kau dah bazirkan 30000 saat. So kau dah bazirkan 8 jam masa orang yang tunggu kau"
"Kau lah duduk kat sini. Aku tak nampak tau tak"
"Dari pintu utama sampai meja ni cuma 10 langkah"
"Kau tak panggil aku apasal?"
"aku nak tengok kepekaan kau, rupanya kau ni takdelah peka sangat"
"Yelah Jimin kau menang"
Jimin hanya mendiamkan diri. Dan minuman pun sampai. iced choclate.
"Ni air kau, aku orderkan"
"Serious?"
"Minum lah. Baik kau minum. Sebab nanti aku nak buat pertunjukkan. Nanti semua orang dalam ni lari"
"Yelah, pertunjukkan apa?"
"Wait and see"
Jimin bangun dan terus melangkah pergi. Aku hanya duduk dan minum air tersebut. Macamana dia tau aku suka air ni? Hurm minum jelah.
Aku tunggu pertunjukkan yang Jimin akan buat nanti. Kenapa dia kata nanti semua orang dalam ni lari?
Pak!
Seluruh restoran gelap gelita. Sudah elektrik terputus ke? Nasib pelanggan dalam ni tak terlalu kecoh. Tunggu jelah sampai ada.
Pak!
Lampu terbuka balik. Dan..
|||||||||||
YOU ARE READING
The Sixth Sense Girl- P.J.M✔
Mystery / Thriller"Teruskan baca fikiran aku kalau berani" - Bukan apa. Takut aku pulak yang jadi macam dia nanti. Or aku memang dah jadi macam dia? --------------------------------- Start: 1 October 2016 End : 31 October 2016