Aku membuka pintu rumah ommaku.
"Ha dah sampai pun, ni kawan-kawan kamu ada" kata omma.
Haa? Diorang dah sampai? Gila semangat diorang ni.
"Jungmin!! rindu kauuu" kata Yuna.
"Yaya rindu korang semua"
"Ommㅡ eh? Siapa tu omma?" kata minnie. Budak kecik ni. Yela mana dia tau tu appa dia, tak pernah-pernah dia jumpa. Kalau pernah pun dalam gambar je.
"Teka lah minnie, sapa tu?"
"Jap jap. Nak phone omma" katanya.
Aku memberikan phoneku kepadanya. Jimin hanya tersenyum.
"Omma ni kan. Jap ni appa ke? Appa kan!?" katanya dan menunjukkan gambar Jimin di dalam phoneku.
"Yaa minnie. Ni lah appa kamu"
Jimin terus mengangkatnya dan mengucupnya. Aku hanya tersenyum.
"Pandai anak kau" kata Jiyoo.
"Eleh ntah-ntah anak kau tu nanti lagi pandai" kataku.
"Lama lagii. Baru 3 bulan" kata Jiyoo. Yaa dia sudah berkahwin dengan Jungkook.
Yuna dan Lay akan berkahwin pada bulan hadapan.
"Unnie Yeorin kata kejap lagi dia sampai" kata Chaeyla.
"Ahh nae!" kataku. Chaeyla dan Soonyoung memasuki university yang sama. Ada jodoh diorang tu. Aku yakin kahwin jugak diorang tu nanti.
Tok tok
Aku membuka pintu. Muncul muka Yoongi di situ.
"Hye Jungmin"
"Hye seonsaengnim. Masuklah"
"Kat luar tak perlu panggil macamtu. Aku baling jugak kerusi ni nanti. Banyak kali dah bagitau. Lek ah berapa tahun je beza" kata Yoongi.
Yaa. Yoongi ni actually cikgu. Dia menyamar menjadi murid di sekolah dulu. Alah tinggi lebih kurang dengan Jimin je. So diorang tak cam sangat.
Aku terdengar bunyi kereta dan seorang yeoja keluar. Ya tu Yeorin.
Dia tersenyum lalu masuk kedalam rumah.
Haa meriah rumah ni harini. Diorang semua interview si Jimin. Maklumlah jakun katakan. Tak pernah rasa masuk hospital mental.
|||||||||||
YOU ARE READING
The Sixth Sense Girl- P.J.M✔
Mystery / Thriller"Teruskan baca fikiran aku kalau berani" - Bukan apa. Takut aku pulak yang jadi macam dia nanti. Or aku memang dah jadi macam dia? --------------------------------- Start: 1 October 2016 End : 31 October 2016