40

1K 130 11
                                    

Aku bangun dari tidur dan mendapati aku hanya dilitupi oleh selimut sahaja. Semalam. Ya semalam.

Aku memandang sebelah. Jimin masih lagi tidur. Takguna kau Jimin. Air mataku mula mengalir.

"Hiks hikss"

Jimin bergerak sedikit. Dia membuka matanya. "Jungmin. Wae menangis?"

"Jangan tanya aku soalan bodoh. Hiksss"

"Sorry lah pasal semalam. Aku betul-betul stress dengan harabeoji aku tu. Mianhae. Jinjja mianhae"

"Kau keluar!"

"J-jungmin"

"AKU SURUH KAU KELUAR!"

Aku menolak dia keluar dari bilik. Aku mengumpul semua tenagaku dan menolak Jimin keluar.

"Y-yah"

"KAU DIAM AKU SURUH KELUAR SUSAH SANGAT KE?!"

+

Entah. Dengan Jungmin aku rasa aku terlalu lemah. Apa aku dah buat.

Dia menolakku dan menutup pintu.

Klak!

Bagus! dia kunci pintu. Bagus Jimin! Bagus! Hahaha!

Aku ni teruk sangat ke sampai orang nak benci aku. Dulu dengan Hoseok, parents aku sekarang dengan Jungmin.

+

"Hiksss kenapa lah aku nak tolong dia sangat?!"

Urgh menyesal! Pabo kau Jungmin! Pabo!!!

Aku masuk kedalam bilik air untuk membersihkan diri. Tapi aku tau, aku takkan bersih lagi.

+

Huh. Baru satu hari dia kurung dalam bilik. Tak makan, minum. Aih.Risau aku dibuatnya. Aku kene jugak tengok dia.

Aku memasuki stor dan memgambil kunci. Aku berjalan dan membuka pintu.

Kosong!

M-mana dia?! Aku berlari masuk kedalam bilik dan mencari Jungmin. Setiap pelosok bilik aku cari.

Tak! Tak! Dia takde!

Aku memandang sekeliling. Jap apa tu? Aku pergi ke arah meja dan mengambil satu nota.

'Nak Jungmin? Buat keputusan cepat! Jumpa kat Tulips hall'

"Fck" aku meronyokkan nota tersebut dan campakkannya. Aku berlari keluar dan membawa kereta.

+

Aku dan Yuna berjalan-jalan di taman. Tiba-tiba ada tangan seseorang menarik kami berdua.

"Eh apahal ni?" aku memusingkan badanku. Ehh?

Jimin?

"Nak apa ni tarik-tarik?" kata Yuna.

"Ikut aku" kata Jimin

"Buat apa?"

"IKUT JELAH JANGAN BANYAK CAKAP!"

Gulp!

S-seramnya.

"Pergi mesej Jungkook, Lay dengan Yoongi. Jumpa kat the cafe sekarang. Aku bagi diorang 10 minit. Now! "

Aku cepat-cepat membuka phonku dan mesej 3 orang tersebut.

Gosh! Apahal Jimin ni?!

||||||||||||

Ubah huehue😂

The Sixth Sense Girl- P.J.M✔Where stories live. Discover now