Nak mandi but baju tak bawak alahai. Aku pergi ke arah almari. manalah tau ada baju ke apa.
Aku membukanya dan... Asal ada separuh baju aku kat situ?! Since when dia letak baju aku kat sini?! since when dia pergi rumah aku?! since when dia tau kat mana rumah aku?!
Seram ah Jimin ni. Aku bangun pergi ke bilik air untuk mandi. Wah bilik air dia pun besar, gila kaya Jimin ni.
Setelah siap, aku memakai baju dan terus baring dia atas katil. Aku membuka phone untuk mesej ommaku
Omma👑💕
Omma~ Jungmin tidur rumah kawan tauuu
Buat apa? Jungmin dah bawak baju ke belum?
Ada study group.Dah, Jungmin dah bawak
Ahh okay. Jaga adab kat rumah orang.
Alright. Goodnight
Goodnight
Sorry omma, terpaksa tipu. Aku baring menghadap siling. Jimin. Tiba-tiba aku teringat Jimin. Kenapa dia berubah? Sekejap je. Aku membuka phone dan search penyakit-penyakit psikologi.
1.Skizofrenia
ciri-ciri
-halusinasiTak Jimin tak halusinasi so bukan.
2.Bipolar Disorder
ciri-ciri
-Bipolar ialah gangguan pada sistem saraf otak yang mempengaruhi mood seseorang seperti sedih,gembira,marah dan lain-lain. Penderita juga dapat mengalami suasana hati yang complicated/multi emosiThats mean gangguan bipolar ni bertukar-tukar mood dengan cepat. Jimin? Kadang-kadang dia tukar mood.
3.Psychopath
ciri-ciri
-Anti sosial-Pandai mencipta kebohongan yang sempurna
-Lemah dalam mengontrol emosi dan menyimpan dendam yang lama, menunggu kesempatan untuk membalas.
-Tidak memiliki respon atas rasa sakit atau kedukaan orang lain
Ya. Ni. Jimin ni psychopath. Aigoo aku kene hantar dia pergi hospital mental. But how? Aku kene sembuhkan dia. Takkan dia nak menderita sakit ni?
Aish susahlah. Kalau aku suruh dia pergi hospital, tak pasal dia ugut aku. Apa aku nak buat ni.
"Jungmin, kalau nak makan ada kat bawah"
Jimin tiba-tiba menterjah pintu bilik. Otak dia. Terkejut aku.
"Haish, terkejut aku. Ha yelah"
Otak dia lah. Tercabut jantung aku. Haish. Aku bangun dan turun kebawah untuk makan. Lapar ni. Ahh ada makanan bungkus atas meja. Bila dia beli? Tak dengar bunyi kereta pun.
Betul aku cakap yang Jimin ni seram orangnya.
||||||||||||
YOU ARE READING
The Sixth Sense Girl- P.J.M✔
Mystery / Thriller"Teruskan baca fikiran aku kalau berani" - Bukan apa. Takut aku pulak yang jadi macam dia nanti. Or aku memang dah jadi macam dia? --------------------------------- Start: 1 October 2016 End : 31 October 2016