"Cikgu tak marah ke?" kata Jiyoo
"Please tolong aku. Pasal hidup mati. Jebal" kataku"Ha ye cepat sikit jalan dah lah hujung bandar. Nasib dalam 10 minit baru sampai" kata Yoongi
Ya. Kami hanya berjalan kaki. Sad life.
+
"Okay, macaman kita nak masuk dalam?" kata Jungkook
"Hurm aku dengan Yunji masuk pintu belakang kilang, Jungkook, lay dengan Yoongi, korang ada seni pertahankan diri kan? Tolong eh jaga kat luar kalau ada orang. And Jiyoo dengan Yuna, korang masuk kene panjat, kat tepi kilang ni ada tangga, masuk lalu atas, baik-baik jangan kantoi. And tolong aku cari Jimin. Park Jimin. Okay?" kataku.
"Jimin? Budak yang paling pendiam tu?"
"Yes! dah cepat. Go go!"
Aku berjalan dengan Yunji masuk mengikut pintu belakang. Seram pulak kilang ni. Dah lama kan? Erm tetiba meremang.
Mana diorang letak Jimin ni? Aku dan Yunji berjalan mencari Jimin. Jap asal gelap sangat kat sini? aku membuka flashlight phoneku. Aku berjalan dengan perlahan-lahan dan membuka semua pintu yang ada di kilang.
Mana ni? Takde pun. Eh Gulp! ada seorang lelaki berada lebih kurang 5 meter berdiri membelakangi kami berdua. God asal seram semacam.
'Caught in a lie'
Yuna is calling you.
Lahanat! asal aku tak tutup ringtone? lelaki itu mula memusingkan badannya.
Yunji dengan cepat menarik aku untuk menyorok ke dalam satu kotak. Bapak ah bau dia, tak boleh busuk lagi.
Aku mengangkat call dan meletakkannya di telingaku.
'Jungmin! dekat bahagian kiri kilang. Bilik 7f!. Aku dengar ada seorang lelaki menjerit. Aku rasa macam suara Jimin'
aku terus menutup phoneku. menjerit? Jangan apa-apa jadi dengan Jimin sudahlah.
Pak! pak!
Derapan kasut lelaki tu semakin menghampiri kami berdua. Ouh jebal jangan kantoi.
"Rasa macam ada orang. Entah imaginasi je kut"
Kata lelaki itu sorang-sorang.
Pak! pak!
Bagus! pergi pun. Aku dan Yunji keluar dari kotak.
"Got you"
kata lelaki tersebut.
"C-chanyeol?" kataku.
|||||||||||
YOU ARE READING
The Sixth Sense Girl- P.J.M✔
Mystery / Thriller"Teruskan baca fikiran aku kalau berani" - Bukan apa. Takut aku pulak yang jadi macam dia nanti. Or aku memang dah jadi macam dia? --------------------------------- Start: 1 October 2016 End : 31 October 2016