'Seorang pekerja dari Syarikat yang paling terkenal iaitu Horse Sdn bhd telah hilang. Nama beliau ialah Jung Hoseok. Ini ialah butiran peribadinya. Jika anda terjumpa beliau, terus laporkan kepada pihak berkuasa'
Dia ada je kat dalam bilik kat rumah Jimin tu.
"Ish macamana lah dia boleh hilang" kata ommaku. Aku hanya mendiamkan diri. Kang tak pasal-pasal aku terlepas cakap.
"Omma esok Jungmin pergi rumah kawan tau"
"Buat apa? Setiap hari minggu je pergi rumah kawan ada apa ni?"
"Dia nak jumpa Namjachingu dia. Nama namja tu Jimin" kata Taehyung.
"Yah! mana ada"
"Eleh tak mengaku pulak"
"Diam ah kau"
"Dah tak payah gaduh" kata ommaku pula.
"Esok Jungmin kena pergi urgent"
"Ha yelah"
"Yeah!"
+
Aku berdiri dan tengok Hoseok. Jari takde, badan darah sana sini, kaki kena potong. Nasib aku bukan jenis yang takut darah or yang sewaktu dengannya.
"Jungmin, bunuh aku please. Aku dah tak sanggup nak hidup lagi"
"Kau tunggu je Jimin bunuh kau nanti. Rasanya dia kata tadi nak bunuh kau"
dia tersenyum nipis.
"Sorry, Jungmin aku mintak maaf. Jimin pun, kenapa lah aku tak fikir pasal Jimin dulu, tak jadi macamni"
"Tak perlu mintak maaf dengan aku, aku sepatutnya mintak maaf kat kau sebab jadikan kau permainan"
Dia hanya tersenyum. Aku memandang matanya.
Ada gambaran masa diorang kecil dulu.
"Jimin cengeng eee"
"Kau pergi basuh kasut aku, buatkan homework aku, gosok baju aku, kemas bilik aku. Senang buat semua lah!"
"Kau ni kan! jangan dekat dengan Yeorin lah!"
Hoseok memukul Jimin dengan menggunakan kayu besbol.
'Jimin, aku mintak maaf. Aku betul-betul menyesal buat semua benda tu kat kau, takpelah balasan aku pulak sebab buat kau merana masa kecil dulu'
Pak!
Pintu terbukak. Jimin masuk kedalam dengan membawa pistol, pisau dan gergaji rantai.
Gulp!
dia nak buat apa dengan benda-benda tu? Aku pulak yang seram bila tengok.
||||||||||||
YOU ARE READING
The Sixth Sense Girl- P.J.M✔
Mystery / Thriller"Teruskan baca fikiran aku kalau berani" - Bukan apa. Takut aku pulak yang jadi macam dia nanti. Or aku memang dah jadi macam dia? --------------------------------- Start: 1 October 2016 End : 31 October 2016