23

1K 147 26
                                    

"Ehh Jungmin. Buat apa dekat sini? And bawak Yunji? Eh jap datang sini sebab nak jumpa Jimin ke? haha mimpi jelah"

Chanyeol mula menarik tangan Yunji dan Aku. Aku meronta-ronta untuk dilepaskan. Aku tau, ada satu titik kelemahan lelaki.

Aku dengan pantas menyepak tut tut Chanyeol dengan kuat.

"Argh" dia melepaskan kami berdua dan baring kesakitan. Aku mengambil kayu yang tak berapa jauh dari tempat aku dan memukul badannya berkali-kali.

"Kau pukul kat situ nanti dia sedar jugak, bagi dia amnesia terus jelah" kata Yunji.

Aku mengangkat kayu dengan tinggi dan menghayunkannya ke kepala Chanyeol dengan kuat. Ada darah keluar dari kepalanya. Oh no aku bunuh orang lagi ke?

"Dah lah jom, dia dah pengsan tu"

Aku rasa lega sikit bila Yunji cakap dia hanya pengsan.

Aku dan Yunji berlari pergi ke bilik 7f

Ni ke?

"Argh! lepaskan aku lah sial!"

J-jimin ke tu?

Ada sesorang menarik tangan kami berdua. Nasib tu Jiyoo.

"Macamana nak masuk bilik tu?" tanya Jiyoo.

"Erm korang tengok kat bilik ni tadi, agak-agak ada berapa orang dalam bilik tu?"

"Ha tadi ada sorang lelaki masuk, and tak lama lepastu ada sorang lelaki lain keluar" kata Yuna.

"Maybe dia tukar-tukar orang untuk jaga Jimin?" kata Yunji

Hurm ye tak ya jugak.

"Jap siapa athlete sukan sekolah dalam larian?" tanyaku.

"Aku dengan Yunji" kata Yuna.

"Macamni, korang berdua jalan masuk dalam bilik tu, lepastu korang umpan lelaki yang jaga Jimin dalam tu, mesti dia kejar. Pastu pandai korang ah lari. Pastikan korang lari dekat Jungkook, Lay sengan Suga okay?"

"Nae!" kata Yunji

"Okay go!" kataku.

Aku dan Jiyoo memerhatikan Yunji dan Yuna masuk kedalam bilik tersebut.

Satu.

Dua..

Tiga...

Mereka terus berlari. Okay aku mengaku, laju gila diorang lari. And bukan sorang yang kejar, tapi 5 orang. Apakah yini. Mampus kawan aku (ಥ_ಥ).

Aku dan Jiyoo terus bangun dan berjalan dengan perlahan masuk kedalam bilik 7f.

|||||||||||

The Sixth Sense Girl- P.J.M✔Where stories live. Discover now