21

1.1K 151 34
                                    

"Pada hari esok, kita akan mulakan perkhemahan di sekolah. Surat telah kami beri kepada kamu semua pada 3 hari yang lepas. Sesiapa yang belum hantar surat, hantar sekarang"

Kem wuuuu. Jimin tak pergi. Nak tengok Chanyeol maybe?

"Okay, tiada? Ni senarai-senarai yang kamu perlu bawa ya?"

Cikgu mula mengedarkan senarai yang perlu dibawa. Aku mengambil dan terus masukkannya kedalam beg.

+

"Jungminn. Team dengan aku tau" kata Yunji. Jeon Yunji. Yaya dia kawan aku. Takdelah rapat sangat. But yeah, aku bukan jenis yang senang dapat kawan.

"Okay murid. Dah buat group, tolong dirikan khemah. Ingat! satu group 2 khemah. satu group 7 orang, 4 perempuan, 3 lelaki"

Dalam group aku ada aku, Yunji, Jiyoo, yuna, Jungkook, Yoongi, Lay Hurm not bad.

Aku dengan yang lain mula mendirikan khemah.

Hurm baguslah besar sikit khemah ni.

+

Setelah program ice breaking dijalankan. Kami semua kene tidur dan bangun tepat pukul 7. Hurm. Macam biasa sebelum tidur kita main phone luu.

Aku membuka dan tengok last seen Jimin.

Last seen, 3 pm

Okay lamanya. Lupa dia ni jarang on. Tapi asal hati aku lain macam ah? and asal aku tetiba tengok last seen Jimin?

'caught in a lie, sun gyeol haettdon nal chajajwo'

Chimchim 💕💓 is calling.

Eh? panjang umur budak ni.

"Jungmin, sapa call? Angkat ah cepat, nanti cikgu datang tak sempat kau nak jawab"

aku cepat-cepat menekan icon berwarna hijau.

'J-jungmin! K-kilang tak guna h-hujung bandar. Palli!!'

kata Jimin menjerit. K-kenapa dengan dia?!

'Yah! palli datang! C-chanyeol bawak k-keturunan aku untuk diorang b-bunuh aku. Palli tolong aku!'

'Nae! t-tunggu. Tak care'

'Kau call siapa tu Jimin?!!!! Bak sini phone kau, aku pecahkan!'

Tiiit~

J-jimin?! No no. Macamana aku nak pergi?

Aku memandang ahli kumpulanku.

"Kenapa?" kata Yuna

"Tolong aku! sorang pergi kejut member lelaki kat khemah sebelah! Kita pergi kilang kat hujung bandar! Korang kene tolong aku! Urgent. Nanti aku bagi upah"

|||||||||||

The Sixth Sense Girl- P.J.M✔Where stories live. Discover now