Aku bangun dari tidur dan terus mandi. Setelah siap, aku memakai baju lalu turun kebawah. Aku duduk di atas sofa dan membuka tv.
Macam rumah aku je aku buat. Tak biadap ke? Hohoho.
"Jungmin"
"Apa?"
"Nanti aku hantar kau pergi office Hoseok"
"Untuk?"
"Perangkap dia"
Jimin terus memberi satu bungkusan kecil kepada ku.
"Apa ni?"
"Ubat tidur, kau ajak dia lunch kat Restoran Swag"
"Okay"
+
Aku berjalan memasuki syarikat dimana Hoseok bekerja. Aku berjalan dan tanya kepada salah seorang pekerja disitu.
"Office Jung Hoseok kat mana ya?"
"Terus and then belok kiri. Bilik hujung"
"Okay thanks"
Aku terus berjalan ke bilik Hoseok. Aku menilik jam. Tepat pukul 12. Masa lunch. Aku mengetuk pintu Hoseok.
"Masuk"
"Hye. Remembered me?"
"Of course. Hey wae datang sini?"
"Jom lunch sama-sama. Kat Swag restaurant"
"Okay. Jom"
Hoseok terus bangun dan memimpin tanganku untuk keluar. Hamboi kalau perempuan laju je kau ya?
Kami memasuki kereta Hoseok dan Hoseok terus membawanya. Peh kereta mahal ni. Kaya gila dia. Ehh lupa ambil harta Jimin. Tunggu jelah Hoseok, kau dapat balasan kau nanti.
+
"Nama you apa ya?"
"Jungmin. Kim Jungmin"
"Ah sedap nama macam tuan dia"
"Thanks"
Aku memandang sekeliling. Kelihatan Jimin sedang duduk memerhatikan kami Dia duduk selang 2 meja dari tempat kami.
"Ni airnya, sila menjamu selera" kata pelayan tersebut. Aku mula menyedut air minumanku. Aku memikir cara untuk meletakkan ubat tidur ni. Aku memandang beg aku.
Pak!
Aku sengaja jatuhkan beg aku untuk Hoseok mengambilnya.
"Biar I ambil"
Hoseok membongkok untuk mengambil beg aku. Aku dengan cepat memasukkan ubat tidur ke dalam minumannya.
"Nah"
"Ahh thank you"
"Welcome"
Hoseok mula minum airnya.
Satu...
Dua...
Tiga...
Pak!
Kepala Hoseok berada di meja. Dah tidur.
Jimin bangun dan memapah Hoseok masuk ke dalam keretanya. Aku duduk di seat sebelah Jimin. Jimin mula membawa keretanya. Well baru 17 tahun dah pandai bawa kereta.
Aku pun tak tau macamana dia boleh drive.
||||||||||||
YOU ARE READING
The Sixth Sense Girl- P.J.M✔
Mystery / Thriller"Teruskan baca fikiran aku kalau berani" - Bukan apa. Takut aku pulak yang jadi macam dia nanti. Or aku memang dah jadi macam dia? --------------------------------- Start: 1 October 2016 End : 31 October 2016