34

1K 141 25
                                    

Macam biasa aku pergi kesekolah and terus baca meja nota yang berada di meja Jimin.

'Hi Jimin! Goodmorning. How your day? Ada orang kata jangan bagi saya minat awak or dia seksa saya. Kesah apa saya, dia bukan sesapa nak seksa saya. Saranghae Jimin!'

Ni yang buat aku marah ni. Kau siap, balik sekolah tau lah aku nak buat apa. Baguslah esok cuti.

"Hoi! buat apa. Kau ni baca je nota tu hari-hari. Kau jeles ke?"

"Tak ah. Aku ternampak, baca ah"

Jimin duduk dan bacanya. Mukanya agak berkerut dan seperti biasa, dia terus buang.

"Nampaknya kau betul-betul suka kat yeoja yang kau cakap haritu, sampai nota fan kau, kau buang"

"Aku betul-betul suka dia, tapi tu lah dia tak sedar"

"Kesian cinta tak berbalas"

+

Semasa rehat aku terus pergi ke makmal sekolah.

"Ya nak cari apa?" kata penjaga makmal tersebut.

"Tau tak kat mana ubat tidur?"

'Rak G bahagian bawah. Belah kanan'

Got it!

"Nak buat apa?"

"Ehh bukan ubat tidur. Nak iodin"

"Ouh okay masuklah"

Diorang ni memang senang kena tipu ke? Aku terus pergi ke Rak G dan mengambil ubat tidur.

"Kamsahamnida" kataku dan terus keluar.

+

"Harini merupakan hari terakhir dan kamu akan bercuti selama 2 minggu. Ingat! walaupun kamu bercuti, buat ulangkaji kerana exam dah nak dekat and tahun ni ialah tahun terakhir kamu"

"Baik cikgu!"

Haha ni mesti hari paling malang untuk Yunji. Wait yaa.

+

Aku menunggu seseorang yang balik lalu pintu belakang. Aku menunggu dia di dalam tandas. Jumpa pun! Dia berjalan diahadapan tandas berseorangan. Aku dengan pantas menariknya dan bagi dia ubat tidur. Huh tidur jugak dia ni!

+

Makin berani Jungmin ni. Aku hanya tengok dia dari jauh. Dah pandai nak culik orang ya? Well pengaruh aku lah ni.

Aku sekarang berada di gudang yang sudah lama ditinggalkan yang berada agak jauh dari sekolah.

Yaya. Daripada tadi aku tengok Jungmin. Sejak dari dia bagi ubat tidur kat dalam tandas.

+

Aku mengikatnya di atas kerusi. Sama macam Jimin buat dekat Hoseok dan Chanyeol.

Tiba-tiba aku teringat nota tadi. Urgh betul-betul buat aku sakit hati!

Aku pergi mengambil air yang diisi di dalam bekas dan menyimbahkannya dimuka Yunji

"Aku dekat mana?"

"Dekat neraka"

Hoho. Guna ayat Jimin jap. Aku ni macam nak jadi macam Jimin pulak. Aigoo

||||||||||||

The Sixth Sense Girl- P.J.M✔Where stories live. Discover now