Aku mula membaca fikiran Taehyung.
Yaya aku boleh percaya dia. Tak sangka Jimin tipu aku huhu.
"Dah ah kau keluar ah aku nak tidur"
"Eleh tak mandi lagi nak tidur blah ah kau"
"Erm hehe. Dah ah keluar aku nak mandi sebuk je"
"Nak ikut :3"
"Bangang dah lama hidup ke?!"
Aku terus menolak Taehyung keluar dari bilik.
"Halah gurau je"
"Diam ah kau"
+
Aku bangun dan terus menyiapkan diri kesekolah. Setelah siap, aku terus kesekolah dengan kereta. Entah mimpi apa Taehyung bangun pagi and hantar aku pergi sekolah. Dasar manusia pelik.
Aku terus kekelas setelah meletakkan sedikit barang di dalam loker.
Aku duduk di mejaku dan memandang meja Jimin seperti biasa. And ada nota lagi.
'You're so perfect.Because of this, i really cant stop loving you. Please jangan buang yang ni. Saya merayu.'
Erk. Mohon pupuslah manusia sapa bagi ni. Okay aku jujur aku jeles. Urghh.
Jap-jap asal macam pernah dengar ayat ni. Aku cuba mengingatinya.
"Kau kenapa?"
"Tengah fikir something. Jangan kacau aku baca ah nota fan kau bagi"
Aku cuba sedaya upaya untuk mengingatinya.. Ouh. Yunji.
+
Seperti biasa, aku berehat dengan 3 orang makhluk tuhan yang datang rumah aku semalam.
"Wey. Betul-betul ah apa hubungan kau dengan Jimin?" tanya Yuna. Pft tak habis-habis dia ni.
"Kitorang just kawan. Tapi aku anggap dia macam orang yang paling aku sayang, tak tau lah dia anggap aku ni apa, sebab dia pernah cakap dia suka seseorang. Kenapa kau tanya? Nak stalk aku ea?"
aku tanya soalan tu. haha aku dah tau apa dalam kepala dia. Aku memandang Yunji. Riak mukanya agak terkejut. Lol. Tetiba nak bagi dia terasa jap.
"Yeke? Jimin tak bagitau dia suka sapa?" tanya Jiyoo. Aku menggeleng.
"Entah-entah dia suka kau" kata Yuna.
"Takde maknanya. Btw korang tau kan aku suka Jimin gila-gila?"
Diorang mengangguk.
"Kalau ada yang tikam belakang. Jangan tanya kenapa kalau aku bagi manusia tu terseksa"
Aku memandang Yunji sekilas. Mukanya agak pucat. Heh. Blah ah kau.
"Asal ayat kau lain macam? Taklah. Takde sapa yang tikam belakang kau percayalah" kata Jiyoo.
Kau salah Jiyoo kau salahh.
||||||||||
YOU ARE READING
The Sixth Sense Girl- P.J.M✔
Mystery / Thriller"Teruskan baca fikiran aku kalau berani" - Bukan apa. Takut aku pulak yang jadi macam dia nanti. Or aku memang dah jadi macam dia? --------------------------------- Start: 1 October 2016 End : 31 October 2016