"Let's face it... I admit it.. Je t'aime..."
"Hyo..." Tegur satu suara yang agak garau.
Ji Hyo yang sedari tadi menyembamkan mukanya ke bahu Woo Bin mengerutkan dahinya. Macam suara harabeoji, takkanlah.
"Hyo.. Yah!! Song Ji Hyo harabeoji cool ni panggil kau, kau tak layan langsung ya.. Ni mesti si Song tu yang ajar, nanti dia..aku belasah dia" omel suara garau tadi.
Confirm dah harabeoji aku ni. Ji Hyo mengangkat mukanya. My harabeoji yang cool dan swag.
"Harabeoji.. Rindunya.."Ji Hyo memeluk kemas badan datuknya. Air mata yang baru terhenti mengalir kembali.
"Pehal pulak ni? Siapa buat cucu kesayangan harabeoji ni menangis? Haa kau ya panjang" harabeoji Choi sudah menunding jarinya ke muka Kwang Soo.
"Aniya harabeoji.. Tu kambing yang buat noona menangis" terketar² Kwang Soo menjawabnya. Jong Suk sudah mengelengkan kepalanya.
"Lee Jong Hyun.. Dia datang sini tadi" Jong Suk menyampuk, si Kwang Soo ni tak habis kambing² bukannya orang tua ni tau pun siapa kambing tu.
Harabeoji sudah mengeluh, ditepuk bahu cucu kesayangannya. "Dah la, kambing tu nanti kita bakar.. Berani dia buat cucu harabeoji ni menangis.. Ni semua dekat sini tak kerja ke?"
Berdecit masing² berlari membuat kerja, Ji Hyo sudah tergelak. Dia tahu harabeoji takkan marah pada pekerjanya tapi disebabkan muka harabeoji yang swag sangat tu, semua takut.
"Harabeoji lama tak kat sini?" Soal Ji Hyo sambil menyeka air matanya.
"Harabeoji baru sampai, kamu nak halau dah ke? Sampai hati kamu.. Ni mesti si Song tu yang ajar lagi." Mengomel saja orang tua ni.
"Jom kita balik harabeoji, takkan nak duduk sini" ajak Ji Hyo, tak habis² membebel.
"Sayang!!! Waeyo.. Kenapa menangis lagi? Ada cedera mana² tak?" Sampuk Wonho yang tiba² mencelah, tangannya ralit memegang dan memusingkan badan Ji Hyo. Bila masa dia ni masuk?
Harabeoji sudah memandang pelik, aik siapa pulak ni? Kambing tu ke?
"Yahh!! Kau kenapa pegang² cucu aku ni.. Kau ke kambing tu? Buat cucu aku menangis" harabeoji sudah mencekak kolar baju Wonho.
Ji Hyo sudah menepuk dahinya. Aduii dua lelaki ni, memang macam² la. Belum masuk Il Guk oppa lagi, kalau ada ni mesti haru.
"Harabeoji saya bukan kambing, saya Wonho. Namchin Ji Hyo.. Sayang tolong.." Rayu Wonho. Tangannya memegang erat tangan harabeoji yang mengenggam kemas kolar bajunya.
"Betul ni Hyo?" Soal harabeoji. Ji Hyo mengangguk laju.
Harabeoji melepaskan genggamannya dan memeluk kemas Wonho. Terkedu Wonho dibuatnya, ingat nak kena pukul tadi.
YOU ARE READING
Sweet Talker ♥ Complete ♥
RomanceSi mulut manis berjumpa si mulut puaka.. Bermulanya misi taruhan memikat, tetapi hati mula terpikat.. "Awwww.. Tak sangka ada bunga dekat sini... "Pergi mati dengan ayat² kambing kau.." .......... "Tak sangka aku betul² terkena.. Kau hebat.. Thanks...