Sweet -16-

3.4K 261 41
                                    

"I need you honey.. Sweetie pie.."

Wonho mengelus lembut tangan kecil yang digenggamnya. Memerhati segenap wajah pucat yang terbaring lemah.

"Kalau la, oppa keluar dari awal lagi mesti kesayangan oppa ni tak masuk hospital" tangannya mengusap lembut pipi si gadis. Dikucup lembut dahi Ji Hyo"sayang kamu sweetie pie".

Keesokkan pagi...

Ji Hyo membuka matanya perlahan². Ughh tangan siapa ni, tak reti² nak lepas ke. Aigoo oppa ni pun, macam tak biasa pulak kalau aku masuk hospital.

"Tak guna kau Jong Ki dah berapa kali kau buat aku masuk hospital, keluar nanti siap kau budak". Dahinya berkerut tak selesa dengan kedudukannya sekarang, dicapainya alat untuk menaikkan kedudukan katilnya. Ehh si gatal?

Dipandang wajah yang sedang tidur, tangannya yang digenggam ditarik lembut. Nasib lepas tarik, fuhhh. Tangannya seperti ditarik magnet, mula menyentuh muka yang berbaring berdekatannya.

"Il n'y a qu'un bonheur dans la vie, c'est d'aimer et d'être aimé." (there is only one happiness in life, to love and be love) bisik Ji Hyo sambil tangannya mengelus lembut rambut Wonho.

"Sayang dah sedar?" Soal Wonho secara tiba². Ji Hyo yang terkejut menarik tangannya namun sempat dipegang Wonho.

"Sayang cakap apa tadi?" Soal Wonho lagi, tangannya masih memegang erat tangan Ji Hyo.

Ji Hyo mencebik "apa sayang²? Saya cuma cakap badan awak ni panas, awak demam ke?". Nasib la mamat ni tak tahu bahasa French, kalau tak malu aku.

"Aikk macam lain je bunyinya.. Bunyi macam bahasa alien je.. Demam rindu sayang la.. I miss you so much sweetie pie.. Morning kiss tak ada ke?" Wonho sudah mula duduk di atas katil, mukanya diraup kemas.

Ji Hyo mengerlingkan matanya "nak masuk hospital ni sekali ke? Saya boleh buatkan haa".

"Tidur sebelah sayang? Okay je" Wonho mengenyitkan matanya.

"Arghhh sakit².. Okay² gurau je.. Aduhh.. Bisanya.. Sayang ni lapar sangat ke apa sampai gigit lengan oppa ni" aduh Wonho bila lengannya di gigit Ji Hyo. Memain lagi kan mendapat.

"Badan awak makin panas ni, pergilah balik.. Berehat dulu.. Saya dekat sini nurse boleh jagakan" arah Ji Hyo.

Wonho mengeleng "nak duduk sini *pout*.

"Balik laa. Panas badan tu.."

"Tak nak. Nak duduk sini.."

Alahai mengada betul mamat ni, aku tumbuk jugak nanti baru dia tahu. "Oppaku sayang, meh sini meh *menarik tangan Wonho* balik dulu okay.. Mandi² dulu.. Berehat.. Pastu nak datang melawat saya dekat sini pun lawat la" pujuk Ji Hyo.

Wonho sudah mengukir senyuman yang melebar, dielus lembut tangan yang memegangnya.

"Oppa balik mandi je, lepas tu oppa datang balik.. Okay.. Tunggu ya.. Jangan turun dari katil ni.. Kalau nak buat apa² tekan button merah tu, biar nurse je yang buat" dipegang lembut kedua pipi Ji Hyo dan mengucup lembut dahi Ji Hyo.

Sweet Talker ♥ Complete ♥Where stories live. Discover now