"Just only with you..."
"So... Would you be mine sweetie?"
Ji Hyo mengigit jarinya, kepalanya mula mengeleng kemudian dianggukkan. Wonho memerhati dengan cemas. Aiii sayang, jangan la memain macam ni hati oppa tak kuat.
Ji Hyo tersenyum kecil dan mengangguk lembut.
"Yes!!! Yes!!! Yahooo!!!" Jerit Wonho terlompat².
Kebetulan pintu bilik dibuka, doktor mula menapak masuk, "kamu ni dah kenapa? Bising² ganggu Cik Ji Hyo berehat ni" marah doktor yang merawat.
"Mian doktor, heeeheh.. Excited sangat ni" Wonho menggosok belakang lehernya. Ji Hyo sudah tergelak melihatnya kena marah.
Usai doktor memeriksa, Wonho terus berlari ke sebelah kesayangan. "Oppa ni tak nak dirawat ke? Sian ni.. Demam.." Muncung² sekali dibuatnya.
"Amboi² mengadanya.. Tadi doktor ada tak nak pulak mintak checknya.. Suruh saya ni, apa boleh buat? Saya pandai buat dessert dengan kopi je la" kata Ji Hyo.
"Alaaaa.. Nak manja sikit pun tak boleh.. Majuk la😥" rajuk Wonho.
"Buruknya muka orang tua ni merajuk.. Serius hodoh la.. Hey Mr. Shin Wonho sayang, pandang sini boleh" pujuk Ji Hyo, tangannya memegang kedua pipi Wonho.
Ji Hyo tersenyum "saya memang tak pandai dengan kata² manis ni, almaklum diorang panggil saya ni mulut puaka.. Nakal sikit.. Saya cuba untuk bukakan hati ni untuk Wonho.. Jangan pernah sekali lukakan saya atau saya akan bencikan Wonho seumur hidup saya.. Jadi janganlah merajuk, sebab saya memang takkan pujuk".
Wonho tergelak. Dipegang kemas tangan yang masih melekap dipipinya.
"Dah la.. Bagi saya rehat, letih ni.. Tak kesian ke tengok saya ni.." Ji Hyo sudah menundukkan kepalanya. Tangannya cuba ditarik namun tak terlepas.
"Awww you look so cute when you shy like this.. Arghhh you make me want to bite you right now" Wonho sudah semakin ralit menyakat.
Ji Hyo menolak badan Wonho yang semakin merapat "alahai, bagi la saya ni rehat. Pening ni.. Tak nampak doktor cucuk saya tadi?".
"Ye.. Nampak sayang.. Meh sini" tangan Ji Hyo ditarik agar bangun sedikit. Ji Hyo memandang dengan dahi berkerut.
"Waeyo?" Ji Hyo mula blank.
Wonho memperbetulkan kedudukannya dan menarik Ji Hyo ke dalam pelukan. "Oppa tidurkan sayang" kata Wonho berbisik. Tangannya menepuk perlahan bahu Ji Hyo agar terlelap, dicium lama dahi kesayangan "love you honey pie.. So much.. Dan oppa takkan sesekali lukakan hati sayang, itu janji oppa".
Aku harap keputusan untuk terima dia dalam hidup aku betul bisik hati Ji Hyo dan matanya tertutup rapat.
Wonho memerhatikan Ji Hyo, tiada pergerakkan. Uikk cepatnya tidur, baru ingat nak manja² lebih tadi. Di angkat perlahan kepala Ji Hyo dan letakkan di bantal.
"Gosh, she's cute when she sleep.. You really² drive me so crazy sweetie pie" Wonho mengelus lembut pipi Ji Hyo yang sudah terlena, ditompangkan dagunya dan bermain dengan jari jemari Ji Hyo.
YOU ARE READING
Sweet Talker ♥ Complete ♥
RomanceSi mulut manis berjumpa si mulut puaka.. Bermulanya misi taruhan memikat, tetapi hati mula terpikat.. "Awwww.. Tak sangka ada bunga dekat sini... "Pergi mati dengan ayat² kambing kau.." .......... "Tak sangka aku betul² terkena.. Kau hebat.. Thanks...