Sweet -30-

2.9K 225 33
                                    

"A little sweet moments... I need you"

🏬 WH Company

Ji Hyo menapak masuk ke dalam bangunan yang memberinya memori buruk terhadap Wonho. Fuhh kuat kan hati Hyo, jangan layan perasaan kau. Hal kerja, be professional.

"Hai.. Minji.. Selamat pagi.." Sapa Ji Hyo mesra.

"Arghhh Miss Ji Hyo.. Lama tak nampak" terjerit² Minji nampak Ji Hyo mengalahkan idol je.

Ji Hyo tergelak "awak ni.. Saya datang nak serahkan sampel untuk produk terbaru kafe saya ni.. Tolong serahkan pada Encik Shin ya.. Dan ini untuk kamu..  Harap kamu suka ya.."

"Hhmmmm harumnya bau

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Hhmmmm harumnya bau.. Mesti produk based on green tea.." Minji meneka.

Ji Hyo hanya mengangguk dan tersenyum "sebab tu saya datang sini, kalau ikutkan dah taknak datang.. Tapi kena professional".

Minji memegang bahu Ji Hyo. Sabar.

"Ji Hyo.. Ada pun kamu dekat sini.. Puas oppa cari kamu dekat kafe tadi" sergah Hanbin. Minji mula menunduk hormat pada boss kedua terbesar syarikat ni.

"Cari saya? Waeyo.." Ji Hyo mula tercenggang.

"Wonho sakit.. Tolong jagakan dia boleh? Saya hari ni kena sambung meeting dengan client Jepun.. Lepas balik dari business trip semalam, Wonho kena demam panas." Hanbin mula berbicara.

Ji Hyo senyap, padan la asyik batuk je 3 hari lepas.

"Family dia? Taeyang oppa?" Soal Ji Hyo.

"Taeyang oppa ada festival muzik dekat Busan, Wonho tinggal seorang je dekat Korea ni.. Family dia semua kat luar negara.. Tolong Ji Hyo.. Hanya Ji Hyo je yang boleh tolong oppa sekarang ni.. Ji Hyo tak kesiankan Wonho ke? Meracau² panggil nama Ji Hyo tau.. Sian dia.. Tolong la.." Rayu Hanbin, mukanya dibuat sedih macam nak menangis.

Ji Hyo mengeluh, apa nasib badan aku hari ni. "Ishhhkk buruknya muka Hanbin oppa.. Yelah² mana alamatnya? Saya mana tahu alamak rumah dia".

"Hoyeahh!! Thanks Ji Hyo.. Nah alamak dia.. Pergi sekarang tau.. Ehh oppa pergi dulu.. Dah lambat.. Dengan orang Jepun ni masa penting.. Bye² Ji Hyo.. Jaga Wonho elok² tau" Hanbin tergesa² tinggal Ji Hyo yang termanggu.

"Dia memang selalu kalut macam ni ke?" Soal Ji Hyo pada Minji.

Minji mengangguk laju dan serentak itu juga mereka berdua tergelak besar sambil bergosip.

Apartment Wonho

Erkk takkan aku nak main masuk je rumah dia ni? Pe² hal tekan loceng je la dulu. Mana tahu larat ke berjalan.

Sweet Talker ♥ Complete ♥Where stories live. Discover now