🌹Jiji Cafe' 🌹
🔔Ting 🔔Ji Hyo yang duduk di kaunter mula menunduk pada pelanggannya yang mula menapak ke dalam kafe. Hormat, rezeki tu.
Seorang jejaka tersenyum manis, seorang lagi tak sempat tengok muka sibuk bergayut dengan muka tersengih² gatal. Eww geli sangat. Mereka berdua menuju ke arah lelaki bermulut manis tadi.
"Sorry bro, ni kodok gila boleh ajak berhenti jumpa awek mana ntah" marah Hanbin. Wonho yang tengah bergayut memandang Hanbin dan membuat isyarat diam dan tunjuk ke arah fon. Hanbin malas melayan, baru nak bercakap si Wonho sudah bangun "aku dekat luar sekejap, ni merajuk pulak".
"Tu tengok" juih si Taeyang. Apa? Soal Hanbin. "Tu kat kaunter tu, perghhh cun siot. Aku try buat ayat sweet macam tak jalan je" kata Taeyang. Hanbin sudah tergelak " huisshh kau tak tau ke? Dia tu gadis brutal yang tak makan dengan ayat² manis, kira alergik la".
Taeyang sudah mengelengkan kepala, "padan la masa aku bagi ayat sikit punya cun, muka dia macam orang loya je. Kau rasa kalau Wonho try jadi tak" kening Taeyang sudah terangkat². Hanbin mengerutkan dahi, "tu aku tak tau, kau try tak jalan, kalau Wonho tu tak tau la".
"Woii kau umpat aku ke?" Sergah Wonho. Hanbin dan Taeyang tersengih saja. "Won kau nampak tak yeoja kat kaunter tu" tunjuk Taeyang ke arah kaunter cafe. Wonho memandang pelik *smirk*.
Kebetulan pula ketika itu Ji Hyo tengah membelasah Jong ki dan Kwang Soo. Apa masalah dengan 3 ekor ni? Bergaduh aja kerjanya.
Asyik sangat duk bergaduh abangnya masuk ke dalam pun Ji Hyo tak sedar. "Aaaaaaa.. Sakit².. Oppa.. Lepas la" aduh Ji Hyo bila terasa telinganya dipulas baik punya. Cisss abangku tak guna betul.
"Sakit la" marah Ji Hyo, mulutnya tak henti² mengeluarkan kata² menyakitkan hati. Woo Bin terus menekup mulut Ji Hyo, "hyung, lambat sangat. Ni si mulut puaka ni macam² hal dibuatnya hari ni" adu Woo Bin. Jong Suk tersengih sambil tangannya mengangkat isyarat 👍👎 pada Ji Hyo.
Waaargghh appoooo Woo Bin sudah menjerit bila tangannya menjadi mangsa buas raksasa kemetot. "Hyung, tgok dia gigit Bin" adu si pengadu. "Hyo, berapa kali oppa pesan, jangan la ganas sangat dengan bebudak ni, flower boy cafe' ni. Mana nak dapat 4 pekerja yang berwibawa, pandai dan..
"Dungu" selamba badak Ji Hyo menyampuk cakap abangnya. 4 flower boy tadi yang mula nak angkat bakul dengan pujian terasa dihempap konkrit. "Noona jangan dengki dengan kami boleh tak? Marah Kwang Soo.
Dan bermula kembali peperangan mulut antara Kwang Soo dan Ji Hyo.Wonho yang melihat adegan gaduh² manja tergelak, "kenapa dengan yeoja tu?" Soalnya. "Dia tu la big boss cafe ni, yang aku cakap kat kau pagi tadi" jawab Hanbin. Cantik just like his told swag but sweet.
Taeyang sudah memandang Hanbin, kemudian memandang Wonho yang sedang ralit memerhati si yeoja di kaunter yang tak habis² lagi bertekak dengan pekerjanya.
"Aku cabar kau pikat yeoja tu? Ada berani bro?" Cabar si Taeyang. Hanbin membulatkan matanya seakan tidak percaya dengan apa yang dicadangkan. "Deal.. Apa aku dapat kalau dapat pikat dia?" Lagak Wonho.
"Woooo chill.. Kena sampai macam ni ke" soal Hanbin. Taeyang sudah tersenyum "aku nak tengok kehebatan si kodok ni pikat gadis hati batu tu. Alaaa macam kau cakap la Hanbin dia tu kan alergik dengan kata² manis ni".
Wonho sudah memandang Ji Hyo yang berada si kaunter. "Bagi aku tempoh 3 bulan and damn she will become my girlfriend" angkuh Wonho berkata. Hanbin sudah menepuk dahinya, Taeyang sudah tersenyum kemenangan.
Selesai saja perbincangan mereka yang merepek, berborak dan minum, mereka bertiga bergerak ke arah kaunter. Wonho mengeluarkan dompetnya dan mula tersenyum lebar. Hanbin dan Taeyang mulanya berborak hanya memerhati ye la si kodok nak mulakan misi wajib tengok ni.
"Miss, how much?" Soal Wonho. Ji Hyo yang leka dengan telefonnya tersentak. Dengan senyuman manis dia memberitahu nilai yang perlu di bayar. Wonho tersenyum mengoda hingga Ji Hyo rasa tak selesa.
"Hmmm.. Kat sini bunga dia memang cantik la, tak perasan pula selama ni ada kat sini" kata Wonho selepas mendapat bakinya. Ji Hyo berpusing bunga? Rasanya kedai dia ni tak ada letak bunga. Kopi² ada la. Ke budak dungu 4 orang tu? Gay ke hape ni.
"Awak.. *selembut kata* bunga tu awak la.. orang secantik ni, tak sedar akan diri dia ibarat bunga yang kembang mekar. Tak pernah lagi saya nampak bunga secantik ni" si manis berkata. Ji Hyo sudah mengerlingkan matanya ke atas, mood tengah jahat ni. Jong Suk kebetulan lalu di situ berhenti seketika.
"Haisshh.. Pergi mati dengan ayat² taik kambing kau tu. Hei!!! hmmmmppp mulutnya ditekup lagi. Wonho terkejut. "Maafkan saya tuan, bos saya ni angin dia kurang baik sikit hari ni, maafkan dia dan terima kasih. Jumpa lagi ya" kata Jong Suk.
Ji Hyo menyiku perut Jong Suk "kau tutup mulut aku kenapa? Geli eeeee"aishhhh Ji Hyo terus berlalu dari kaunter terlupakah dia mamat tu masih ada di depan kaunter?
"Maafkan saya sekali lagi ya" kata Jong Suk. Wonho tersenyum "takpe², by the way could you tell her, she more pretty when she angry". Hanbin geleng kepala, Taeyang sudah galak tergelak sampai mata pun tak nampak.
Jong Suk tersenyum dan hanya memerhatikan pelanggan pelik tu keluar.
"Aigooo noona ada peminat la.. Memang malang gila laki tu kalau minat kat minah mulut puaka tu" kata Jong Suk pada Woo Bin. Woo Bin hanya diam. Jong Suk pelik, biasanya dia punya respon mak aihh ni pelik ni. Terasa ada aura lain je kat belakang ni.
*berpusing* " aaaa maafkan hamba tuan puteri 🙏🙏, lari weiii selamatkan diri puteri mulut puaka mengamuk!!" Jerit Jong Suk sambil melarikan diri. Ji Hyo yang tak sempat menangkap Jong Suk sudah geram.
"Binbin aaa.." Panggil Ji Hyo pada Woo Bin. Ahh sudah, kalau dia panggil macam tu mesti ada menda dia nak buat.
"Arggghhhh!!! Jong Suk tolong aku, noona jangan sakit" jerit Woo Bin bila Ji Hyo mengigit lengannya. Geram tak dapat Jong Suk, lengan Woo Bin pun jadi la. Nasib kafe dah nak tutup, jadi tak ramai pelanggan.
Huh 💨💨 hari yang memenatkan..
⬇
⬇"Kata orang lagi, jangan pernah cuba bermain kata nanti diri sendiri yang terperangkap dalam permainan kata tu"
To
Be
Continue..
YOU ARE READING
Sweet Talker ♥ Complete ♥
RomanceSi mulut manis berjumpa si mulut puaka.. Bermulanya misi taruhan memikat, tetapi hati mula terpikat.. "Awwww.. Tak sangka ada bunga dekat sini... "Pergi mati dengan ayat² kambing kau.." .......... "Tak sangka aku betul² terkena.. Kau hebat.. Thanks...