Sweet -23-

2.9K 220 13
                                    

"I try to believe you.."

"Memang tak berubah gila muka kau.. Kau cucuk botox ke?" Soal Taeyang pada Jong Hyun. Almaklum dekat 5 tahun mereka semua tak berjumpa. Sekarang mereka melepak di gerai soju, perjumpaan sempoi malam² ni.

"Pehal ntah dengan botox, memang dah sejak azali kot muka aku handsome macam ni" puji diri sendiri betul kambing ni. Hanbin sudah mencebik.

"Bab perasan memang bagi dekat kau. Weii Tae, Won mana? Aku dari pagi tadi tak nampak dia.. Ada jap masuk pejabat, lepas dapat mesej terus memecut dia lari keluar" soal Hanbin.

Tae mengangkat bahunya "dengan Ji Hyo la kot, kau ni macam tak tahu pulak.. Kalau dia tak ada dengan kita mesti dengan Ji Hyo tu.."

Jong Hyun yang senyap mula menyampuk, "memang selalu ke berkepit macam tu?".

"Gila kau, Won tu dah tahap angau tau tak? Aku ingat lagi masa kita orang nak main game ni dulu.. Dengan megahnya Won kata yang Ji Hyo tu akan jadi awek dia dalam masa 3 bulan.. Alik² haaa kau, dia pulak yang angau" Taeyang menjawab.

"Game? Jangan kata korang still main game yang sama masa kita dekat kolej dulu." Jong Hyun mula menebak.

Hanbin tersenyum dan mengangkat kedua tangannya "aku tak ya.. Aku masih lagi suci dari mempermainkan anak orang walaupun aku bermulut manis.. Kau tanya Tae ni la.. Dia punya gila pergi cabar si Won tu".

Taeyang tergelak "dah dia terima, masa nak acah² tengok je dia punya level playboy tahap mana. Kebetulan masa tu Han kata si Ji Hyo tu keras hati, apa lagi aku cabar la".

"Elehhh padahal kau nak cover malu sebab Ji Hyo tak layan kaukan masa tu?" ejek Hanbin.

"Ewww Ji Hyo bukan taste aku okay. Tapi kau nak tahu Hyun, si Won tu mula² pun memang dah kena maki awal² masa mula bagi ayat sweet.. Lepas tu aku tak tahu apa silap dengan step dia boleh jadi angau.. Susah payah jugak la dia amik hati Ji Hyo tu" gigih betul si Taeyang ni bercerita.

Jong Hyun sudah tersenyum sinis, otaknya sudah merancang sesuatu. "Owwh kiranya ni sebahagian daripada game korang la.. Kesian pula aku dengan Ji Hyo tu.. Agak² kalau dia tahu semua ni game korang apa reaksi dia haaa?"

"Uisshh dah tak jadi game dah.. Si Won tu tak sampai sebulan mengaku kalah dah.. Dia betul² cintakan Ji Hyo tu" Taeyang pantas menyampuk. Hanbin mula memerhatikan Jong Hyun dengan pandangan yang sukar ditafsirkan.

You're mine Song Ji Hyo.. Jong Hyun sudah mula menyimpan senyumnya.

~~skip~~

🌹 Jiji Café 🌹

"Noona!!, harabeoji tak ikutkan noona datang kafe" jerit Kwang Soo yang tiba² meluru ke arah Ji Hyo.

Ji Hyo mengurut dadanya terkejut dek jerkahan Kwang Soo, "yah!! Kau nak mati ke kejutkan aku macam tu? Pagi lagi sudah terjerit²". Kwang Soo hanya mencebik, boo kena marah.

"Noona.. Kenapa ni.. Marah pepagi ni.. Gaduh dengan hyung ke?" Soal Woo Bin yang sedang mengelap cawan, matanya menatap sepenuhnya muka Ji Hyo.

Ji Hyo mengeluh "ada orang hantar mesej semalam.. Noona tak tahu siapa.. Tapi bila baca mesej tu, noona rasa macam takut".

"Mesej? Boleh Bin tengok noona?" Pinta Woo Bin.

Ji Hyo mengeluarkan telefonnya dan tunjukkan pada Woo Bin. Kwang Soo turut melihatnya.

Sweet Talker ♥ Complete ♥Where stories live. Discover now