♥ Special Sweet Talker ♥

4.7K 254 60
                                    

Love in the air

"Honey...."

"Dear...."

Wonho mula tercari² isterinya. Ruang tamu tak ada, dekat dapur tak ada.

"Sayang..."

"Ehh.. Oppa.. Cari Hyo ke? Sorry² Hyo baru lepas mandikan Won Hyuk dengan Won Hyu tadi" Jawab Ji Hyo yang baru keluar dari bilik air si kembar.

Wonho hanya tersenyum. Si kembar sudah berusia setahun, tak menang tangan dibuatnya.

"Oppa nak sayang pakaikan oppa tali leher ni.. Tapi sayang macam sibuk je... Tak apa la.." Lemah suara Wonho menyatakan hajatnya.

Ji Hyo memandang belakang suaminya yang sudah keluar dari bilik anak kembar mereka.

"Wonnie... Jaga adik ya.." Pinta Ji Hyo. Ji Won mengangguk.

Dengan pantas dia mengejar suaminya yang sudah masuk ke bilik untuk mengambil beg kerjanya.

"Hey.. Bunny bear.. Come here.. Let's me tie it.." Ji Hyo memegang lembut lengan suaminya.

"Sorry my bunny.. Don't mad yaaa.. "Ji Hyo memperkemaskan ikatan tali leher. Wonho mula tersenyum dan mula merapatkan mukanya, lagi sikit je.. Sikit je..

"Mama!!" Ji Won sudah mula menjerit.

Wonho mula mengeluh "aishhh jinja Wonnie.. Kacau la.. Papa baru nak bermanja dengan mama.. Papa sakit ni tau".

Ji Hyo tergelak, tangannya yang diletakkan didada Wonho memukul lembut. Apa la cakap macam tu depan anak.

"Papa sakit ke? Pergilah hospital.. Mama tu Wonnie punya" Ji Won sudah mencebikkan bibirnya.

"Ehhh.. Ni papa punya ya" tangannya memeluk kemas pinggang Ji Hyo. "Sebelum Wonnie keluar lagi tahu.. Inilah harta papa".

Ji Won menghentakkan kaki comelnya dan berlalu pergi. Geram betul dengan papa ni.

Ji Hyo hanya tersenyum. Pagi² lagi sibuk nak berebut, nak dapatkan perhatian. Lama² terputus dua badan ni dek anak beranak yang boleh tahan perangainya.

"Honey.. Let's go to holiday" bisik Wonho, pelukan dikemaskan.

Ji Hyo mengerling ke sisinya, "holiday? Mana? Disneyland ke?".

"Holiday... Only you... And... Me.. Just two of us.. Please.." Wonho sudah mengigit lembut telinga Ji Hyo, cuba merayu untuk mempertimbangkan cadangannya.

"Anak² macam mana? Aishh oppa.. Takkan nak tinggal je diorang ni.." Ji Hyo merungkaikan pelukan suaminya.

"Dah.. Pergi kerja... Jaga diri elok².. Ingat Hyo dan anak² tau" Ji Hyo menjengketkan dirinya dan mencium lembut pipi suaminya.

Wonho mengeluh kecewa, dipandang lama isterinya yang sibuk menguruskan Ji Won. Aku rindu dia, pelukan dia, aishh sayang. Bukan anak² je perlukan perhatian, oppa ni pun nakkan perhatian juga sayang uii.

😥😥😥😥😥

🏬 WH company

Wonho memandang dua keping tiket kapal terbang yang dibelinya. Open ticket, dah lama dia beli, hanya menunggu waktu yang sesuai je. Tapi mendengar je jawapan dari Ji Hyo pagi tadi membuatkan diri dia kecewa.

"Hoi.. Big boss ni.. Asyik mengelamun je.. Ingat orang rumah ke?" Usik Taeyang.

"Gila tak ingat.. Aku tengah pening ni.." Wonho memicit dahinya.

Sweet Talker ♥ Complete ♥Where stories live. Discover now