Sweet -15-

3.5K 254 60
                                    

"Did you miss me honey.."

Kediaman Song

Can't see you for a while..

Mata Ji Hyo menatap bintang² di silingnya. Hmmm apa maksud dia ya. Aishhh apa yang aku fikir ni. Lantak dia la, nak hilangkan diri ke sekejap ke lama ke. Ehh tak boleh nanti aku rindu dengan gurauan dia tu.. Ehhh apa aku mengarut ni.

"Aaaaaaaaarghh" jerit Ji Hyo sekuat hati.

Ketukan dipintu bilik kedengaran. Bagai nak pecah diketuk abangnya.

"Hyo.. Ok tak.. Kenapa menjerit? Buka pintu ni" jerit Il Guk dari luar.

"Erkk lipas.. Haaa..lipas.. Ada lipas tadi kat meja Hyo.. Dah lari dah lepas dengar Hyo jerit.. Hyo ok oppa" jawab Ji Hyo.

Il Guk diluar hanya mengelengkan kepalanya. Lipas je pun, jerit macam orang kena histeria. Percayalah semua lipas mengelikan.. Bab kata orang, bila dia berjalan dilantai ia adalah seekor lipas dan bila dia berterbangan ia adalah decepticons urghhhh 😱😱😤😤

Pabo kau Ji Hyo yang kau menjerit tu kenapa. Diketuknya kepala sendiri. Ehh bukan salah kau, ini semua salah si gatal Shin Wonho 😤.

Airport...

"Hacccumm.. Siapa sebut nama aku ni? Kutuk aku ke apa?" Ucap Wonho selepas terbersin.

"Aku kutuk kau!! Dah cepat pergi sana, giliran aku pulak bersikap kejam terhadap kau. Nak cepat semata² nak suruh aku hantar pergi office kau, pastu hantar pulak ke airport.. Huh banyak handsome kau punya muka ek?" Hambur Taeyang.

"Alaa.. Kata sayang member..sekali sekala je pun aku susahkan kau" gelak Wonho.

"Dari sayang kau, baik aku sayang Miss Ji Hyo tu" sakat Taeyang.

"Haaaa.. Yang tu jangan.. Kau nak makan penumbuk bongsu aku Tae? Bukan Miss Ji Hyo yaa.. Mrs. Shin ok" Wonho sudah menunjukkan penumbuknya.

"Cehhh.. Tak dapat lagi yaa.. Jangan nak mengada sangat.. Dah pergi kau dari sini.. Shuuhhh.." Halau Taeyang. Wonho sudah tergelak, kawan satu kepala dari zaman persekolahan nasib faham perangai.

"Tolong jaga dia untuk aku sepanjang aku di China ok.. Inform kat aku apa² sekali pun" jerit Wonho. Taeyang memberi isyarat 👍.

~~skip~~

Satu minggu lima hari.. Ini Ji Hyo Kira.. Bukan saya kira yaa..

🌹 Jiji Café 🌹

"Noona kenapa macam lama je Wonho hyung tak datang ya.. Yang selalu datang pun Taeyang hyung je.. Hanbin hyung pun baru minggu lepas datang?" Soal Kwang Soo pada Ji Hyo.

"Entah.. Dia sibuk la kot.. Biarlah dia.. Urusan dia bukan kamu, urusan kamu dibelakang tu. Palli!!! Kau nak noona jerit dulu ke?" Jawab Ji Hyo dengan muka tegangnya.

Kwang Soo berlari lintang pukang ke belakang. "Arghhh noona mengamuk" jeritnya lagi.

Ji Hyo tergelak. Tangannya membuka telefon. Tiada mesej. Sepanjang si gatal menghilangkan diri, sepanjang itu jugaklah tiada sekarang mesej yang diterimanya.

Haihhh.. Ji Hyo mengeluh. Apa kena dengan aku ni..

Taeyang dan Hanbin yang melangkah masuk ke kafe tersenyum ke arah Ji Hyo. Hanbin memberi tiga kuntum bunga rose.

Sweet Talker ♥ Complete ♥Where stories live. Discover now