---------------------------------------------------------
Tavis pořád musel, během boje, myslet na ty dvě štěňata. Několikrát se otočil, ale nedohlédl na ně. Snad se jim nic nestalo. „Měl bych je pustit z hlavy, jediné co z nich mám, je zraněné rameno a přeražená záda," brblal si pod vousy. Ale přesto se otočil a šel je najít. Utěšoval se tím, že to dělá proto, že je stejně už po boji a někdo pro ně holt dojít musí.
Po cestě se k němu přidalo pár horalů.
„Slyšeli jste to?" zeptal se najednou Branor.
V tu chvíli všichni nejen, že kývli, ale rozeběhli se směrem, odkud řev přišel. Z toho, co za chvíli uviděli, jim přeběhl mráz po zádech. Oba kluci útočili, nebo odráželi výpady, kterými je hnal do úzkých nějaký chlap. V jednu chvíli se mu podařilo shodit Camrona na zem, ale to už se mu Alex dostal za záda, na která mu vyskočil. Chlap se ho pokoušel setřást, ale měl s ním stejný problém jako před pár dny Tavis. Alexovi se v ruce objevila dýka a než chlap stačil mečem zasáhnout právě vstávajícího bratra, pevně dýku sevřel a zabodl mu jí do ramene. Chlap upustil meč. Alex dýku vytáhl a přiložil mu ji na hrdlo. To už byl Camron na nohách a hrotem svého meče mu mířil na srdce.
„Ani se nehni, ty svině!" zaječel mu do ucha Alex.
„Pokus se o to a chcípneš!" dodal Camron.
Tavise to pobavilo, byl rád, že není jediný, koho ten mrňous takhle dostal. „Já bych je poslechl!" doporučil neznámému, když s ostatními doběhl.
„Výborná práce, kluci," ohodnotil je Branor.
„To bych řek," souhlasil Camron," chytili jsme králova bratra, co se spolčil s Lochem."
Horalové drželi Brodricka v šachu, takže Tavis mohl Alexe sundat z jeho zad. Branor pak jejich úlovek svázal. Brodrick se nemínil vzdát a tak sebou házel a snažil se kopat kolem sebe. Tavis chtěl mít klid a tak ho jednou, dobře mířenou ranou do zubů, poslal do říše snů.
„To bych chtěl umět, naučíte mě to?" rozzářil se Alex a zkusil dát pěstí neviditelnému chlapovi.
„Jste oba v pořádku? Nejste zraněný?" chtěl vědět Tavis.
„Nic, co by stálo za řeč," mávl rukou Camron. Těch několik modřin a roztržený ret nepovažoval za zranění.
„Co ty Alexi?" zeptal se bratra.
Alex se díval na rudou skvrnu na roztrženém rukávu:" Nevím, možná."
Na to vytáhl rukáv nahoru a objevila se sečná rána na jeho předloktí. V tu chvíli si uvědomil, jak ho to bolí a i když se snažil být statečný, nervy povolily a začal brečet.
„Tvá první jizva," ohodnotil situaci Camron.
Alex se i přes pláč, začal smát:" To je bezva."
Smích nakazil i horaly. Zatím ještě neviděli nikoho, kdo by měl z jizvy takovou radost. Tavis pak utrhl kus své košile a ránu mu obvázal, aby přestala krvácet. Brodricka v bezvědomí přehodili přes koně a zamířili za ostatními k hradu.
Když Tavis večer kluky navnadil, aby hlídali prostor za jejich zády, myslel, že budou v bezpečí a nic se jim nestane. S tímhle nepočítal. Oba kluci si svojí statečností vysloužili jeho uznání.
------------------------------------------------------------
Harold stál a sledoval chvíli králův boj, chvíli zachránkyni jeho života, když v tom mu někdo zaklepal na rameno. Otočil se a zůstal překvapením nehybně stát. V jeho tváři se zračil údiv a v první chvíli si myslel, že ho musí klamat zrak.
ČTEŠ
Díky královu rozkazu...
Historical Fiction„Díky za lichotku, ale teď přejdeme k věci, proč jsem si tě nechal tak narychlo zavolat." „To by mě taky zajímalo," neodpustil jsem si jízlivou poznámku. Král ji přešel. „Když jsme se viděli naposledy, měl jsi plnou hlavu myšlenek na to, že se usadí...