Zdravím všetkých, ktorí čítajú Papierové kvety. Nadnes mám pre vás dlho sľubované prekvapenie :-) LITERÁRNY TRAILER! :-)
V novembri mi vyšla knižka Leto s Alexandrom a rada by som sa s vami ako prvými podelila o zopár úryvkov a čo-to z obsahu. Ak sa vám páčili Fatass to Badass a Papierové kvety, Leto s Alexandrom budete hltať. Ak ste mali radi Denisa a Erika, Alexa budete milovať :-) Lesana Dexter prichádza v papierovej forme!!! :-)
Vaša Les :-)
LETO S ALEXANDROM
Je tu tma a vo vzduchu cítiť stuchlinu. Rozoznávam aj ďalšie pachy – dezinfekciu, prípravky proti moliam a ľahký závan konvaliniek. Hoci je dom už niekoľko mesiacov neobývaný, stále nesie neomylnú pečať starého človeka. Bezradne postávam na prahu s kufrom pri nohách, kým mama šmátra po stene a hľadá vypínač.
Šestnásťročná Táňa s mamou si uprostred noci zbalili kufre a ušli z mesta na dedinu k babke, na ktorú má Táňa iba hmlisté spomienky, pretože sa o nej doma nikdy nehovorilo. Spočiatku sa zdá, že život na dedine bude oproti mestu metaforická čierna diera, ale Táňa si postupne vytvára vzťah k babke a stretáva Alexa, ktorý pracuje v knižnici.
O štvrť na desať vidím jeho vysokú postavu v čiernom, ako sa náhli dolu kopcom. Všimnem si, že výrazne kríva, akoby mal problém zohnúť ľavé koleno. A čo to má stále s tou čiapkou? Ak si myslí, že to je trendy a in, tak je sto rokov za opicami.
„Prepáč, naša fena vrhla v noci šteňatá a do postele sme sa dostali až okolo tretej," ospravedlňuje sa zadýchane a zoširoka zívne. Z vrecka vyberie zväzok kľúčov. „Nemal som na teba číslo, aby som ti dal vedieť, že sme zaspali."
„Ha-ha, to je zámienka, ako zo mňa vymámiť telefón?" Myslela som to ako vtip, ale vyznelo to hlúpo a namyslene. Alex sa trochu začervená.
„Prepáč, asi som sa už tak dlho s nikým nerozprávala, že všetko, čo vypustím z úst, je blbosť."
Sledujem, ako odomyká dvere do knižnice. Má dlhé a štíhle prsty a vysoké lícne kosti. Z profilu trochu pripomína Dylana O'Briena. Keby nemal tú otrasnú čapicu, vyzeral by celkom k svetu.
„Nech sa páči, tu sa môžeš zložiť," ukáže na svoj stôl. Všimla som si, že včera odpratal všetky knihy a papiere, ktoré sa na ňom povaľovali. Milé od neho.
Vďaka Alexovi sa Táňa konečne dostane v knižnici na internet, aby si pokecala s najlepšou kamarátkou a so svojím frajerom v meste, ale zdá sa, že počas jej neprítomnosti na ňu všetci akosi zabúdajú.
Tamara: cau, kraska
Ja: dobre rano, sipkova ruzenka
Tamara: sorry, ze meskam. Vcera bola u simony grilovacka a trochu som prebrala
Ja: aha. Tak asi preto sa mi simona neozyvala
Trvá jej celú večnosť, kým odpíše.
Tamara: no hej, asi preto
Ja: deje sa nieco?
Tamara: ale nie, len som este trochu unavena a potrebujem sprchu. Nepokecame zajtra?
Zajtra? Zajtra??!!! Dva týždne som nebola online a bohviekedy sa zase dostanem na internet a moja najlepšia kamoška sa spýta, či sa môžeme porozprávať až zajtra, lebo má opicu? No tak to teda fakt díky.
Ja: neviem, ci zajtra budem moct. Dam vediet. Zatial cau.
Tamara: cauko.
A už je preč. To je celé. Na toto som sa tak tešila?
Alex zdvihne hlavu od knihy.
Navyše čosi s Tániným otcom nie je v poriadku. Vždy, keď na neho príde reč, Táňa má inú výhovorku. S Alexom sú si však kvit, pretože on zase stále nosí čiapku, a nechce prezradiť prečo.
Ako Táňu zmení zoznámenie s babkou, život v Starej Vsi a kamarátstvo s Alexom? Vráti sa na konci prázdnin s mamou späť do mesta alebo zostanú na dedine? Aké tajomstvo skrýva Táňa o otcovi a Alex o čiapke?
Príbeh o tom, že nie všetko je také, ako sa na prvý pohľad zdá, a že tie najkrajšie veci občas nájdeme na miestach, kde by sme ich najmenej očakávali.
---
Tak čo myslíte? Bude sa vám to páčiť? :-) Ak máte otázky alebo čokoľvek, pokojne napíšte, budem sa tešiť :-) L.
P.S. Zajtra pokračujeme s Papierovými kvetmi, ráno na vás bude čakať nová kapitola :-)
P.S. 2 Aby som nezabudla - minulý mesiac na našom blogu www.booksarethenewmakeup.weebly.com - teda mojom a @Pink_Unicorn_3 - bežala súťaž a tramtarará - máme víťazku:
@teri39 :-) Nezabudni sa pochváliť, čo si vyhrala :-)
Gratulujeme :-)
Mrknite na blog, čochvíľa sa objaví vyhlásenie novej súťaže :-)
KAMU SEDANG MEMBACA
Papierové kvety
Fiksi RemajaMajke nič nevychádza tak, ako by si želala. Nemohla ísť na školu, ktorú si vybrala, stroskotá dovolenka s kamarátkou, doma ju nikto nepočúva. Jedného dňa však vyjde na balkón a chlapec odvedľa zmení jej život viac, než by si kedy dokázala predstaviť.