Každý měsíc dostávám balík od Štístka. V prvním balíku jsem dostala i zkumavku Angie, kterou si nechal na truc proti Rejpalovi, ale uznal, že bude lepší, když ji budu mít v ruce já.
Každý měsíc mi taky posílá jednu láhev své domácí whisky. A dopis nikdy nechybí.
Balík chodí vždycky na výročí Danielovy smrti.
Mám strach, že se ze mě stala emocionální troska, protože každý měsíc u těchto balíků pláču.
Jsem v kontaktu i s ostatními. Píšeme si a někdy si pošleme i balíky. Stali se mojí rodinou a jako takové už se nezbavím. Jsem za ně vděčná. Nejdřív jsem se jim bála napsat, protože jsem se bála, že to otevře všechny staré rány. Ale naopak mi to pomohlo.
Stala se ze mě vesnická doktorka. Jezdila jsem po okolí a léčila ty, které to potřebovali. Jednou měsíčně taky jezdím do jednoho velkého města dělat psychiatra do nemocnice pro vojenské veterány.
Co se týče psychiatrie, trošku jsem se na ní koukla. Prošla jsem pár školení a našla jsem něco, co jsem našla u Daniela. Stále na něj myslím.
Ale na maminku také. Naučila jsem se její recepty, to, jak vedla domácnost a byla jsem ji najednou bližší. Jako nikdy před tím.
V jednom dopisu se mě Rejpal ptal, jak přežívám Danielovu smrt a jestli se mi stýská.
Ano, plukovníku, stýská. Já ho totiž milovala.
.
.
.
A teď si autor využije pár řádků slávy ... Děkuju všem. Klišé, které píše na konci knih téměř každý. Ale já vám vážně hodně děkuju.
Sama totiž nevím, co si o tomhle dílku mám myslet. A Wattpadu najdete v kategorii Chicklit spoustu „knížek", které by mohly kamasutru vykopat z knihkupectví i knihoven. A mnohdy mají velký úspěch. Proto jsem čekala na odezvu na něco, kde se neobjevuje v každé části detailně popsaný sexuální styk – jakéhokoliv charakteru :D.
Pokud čekáte u obrazovek svého zařízení odpovědi na četné otázky, kterých tu nebylo málo, mám je pro vás, ale nebude to lehký.
Přemýšlela jsem, jak odpovědět na všechno, na co se ptala Alice i čtenáři a jen jeden člověk na všechno dokáže odpovědět. Daniel.
Proto se chystá sbírka jeho odpovědí, zpovědí. Přidám sem ochutnávku v podobě prologu a následně sem hodím odkaz – doufejme, že fungující.
P.S.: Omlouvám se, že jsem ho zabila ... ale příběh to potřeboval (asi).
.
.
.
Prolog
Ve věku, kdy jsou jiná děvčata proháněna na diskotékách chlapci, jsem já byla ve válce. Místo samopalu jsem měla skalpel, ale principem všeho byla tak jako tak smrt.
Tamní lidé se stali mojí rodinou. A nejen to. Jeden člověk se mi stal něčím, jako životním poradcem a asi jsem se do něj i zamilovala. Asi ano, je stejné jako asi ne. Ale on byl tím, kdo mi v tak strašné a drastické době vtloukal do hlavy, že láska neexistuje. Není a nebude. Vymřela. A já jsem si to vzala k srdci a s tím jsem celou válkou prošla bez větší psychické újmy.
Jak jsem si držela citový odstup od všech, k jednomu jsem se upínala. To, co moje city na jedné straně ztrácely, jinde kompenzovaly.
Daniel. Při tomto jméně se mi do očí hrnou slzy a dělá se mi knedlík v krku. Klepou se mi kolena a ztrácí se mi hlas.
O Daniela jsem přišla. A jak to tak bývá, člověk si uvědomí, jak moc někoho miloval, až když ho ztratí.
Dostala jsem se omylem k něčemu, co jsem vidět neměla. A to byla další rána pod pás. Přišel mi balíček. A navrchu dopis - Byl od mého nejlepšího přítele z války. Do teď nevím, jak se jmenuje. Pro mě byl, je a bude Hopla/Štístko.
„Sněhurko. Posílám ti dopisy od něj. Vím, že bys to neměla mít, ale nemohu si pomoct, když jsou všechny směrovány tobě. Četl jsem jen půlku jednoho a doufám, že tě to neporazí na kolena. Všichni jsme věděli, že vaše city byly jiné. Stýská se mi. Po tobě. Po něm."
Kromě dopisu byla v balíku velká láhev whisky. Domácí, jak jinak. Po bližším prozkoumání jsem však narazila i na štos jakési korespondence. Všechny dopisy byly v obálkách a seřazeny podle data. Všechny byly nadepsány mým jménem. Jeho rukou. A mě to i po dvou měsících srazilo na kolena.
Tohle nebude jen o mě.
Tohle bude o něm. O nás.
Tohle bude o tom, co dělal během války.
Tohle bude o dopisech, které mi psal.
Tohle bude dílo někoho, kdo mi vtloukal do hlavy, že láska není, ale sám miloval. A byl milován.
https://www.wattpad.com/336973209-sliby-kter%C3%A9-mus%C3%ADme-dodr%C5%BEet-dopisy-z-v%C3%A1lky-prolog
ČTEŠ
Sliby, které musíme dodržet
Chick-LitŽivot není procházka růžovou zahradou a o tom něco ví Alice, která se musela obětovat, aby dodržela slib. Ale může ji to stát hodně. I život. Příběh o dívce, která prošla peklem. (A o kávě, která byla horší než peklo.) #01 ChickLit 02.08. 2...