Venku už přestal ten strašný liják a já se musela po dlouhé chvíli zvednou z vyhřátého křesla.
„Ráda bych zaplatila," řekla jsem silnější paní stojící za pultem.
„Máte to na účet podniku." Usmála se. S překvapeným výrazem jsem se otočila a bez dalších okolků odcházím. Ulice je skoro prázdná na rozdíl od chodby v naší škole. Kam jít? Rozhodla jsem se, že to vezmu zleva. Rozejdu se se tím směrem a sleduju obchůdky, kde by mohli hledat nějakou pomoc. Knihovna, hned přede mnou. Než jsem se stačila jakkoliv rozmyslet, tak už jsem otvírala dveře.
„Dobrý den, chtěla bych si založit nějakou kartu. Budu tady často." Zasmála jsem se a muž okolo čtyřiceti přikývl.
„Dobrý den, poprosím vás, vyplňte tenhle papír," řekne a na stůl vytáhne nějakou registraci, podá mi propisku a já můžu začít.
„Když přijdete zítra, dostanete kartičku," dodá.
„Dobře, budu tady." Usměju se a odcházím.
„A slečno?" zavolá na mě.
„Ano?" Koukám na něj a se zvednutým obočím čekám na to, co z něj vypadne.
„Nehledáte náhodou práci?" zeptá se mě a já dostávám první šok.
„Potřebuju, aby mi někdo pomohl se skládáním knih," dodá. Další šok.
„Myslíte to vážně?" S úsměvem přikyvuju, jak idiot.
„Předpokládám, že o tu práci stojíte."
„Ano, budu hrozně moc ráda, jen musím chodit každý den do školy," řekla jsem smutně.
„Počítám s tím." Pobaveně se poposedl na židli.
„Končím v 1, bude to v pohodě?" ptám se znovu pro jistotu.
„Ano, je to v pořádku, budu se těšit." S nejlepším pocitem na světě odcházím pryč z mé nové práce. Myslím si, že lepší práci jsem si snad ani nemohla přát. Dnes je jeden z nejlepších dnů v mém životě, takže se nic nezkazí. Cítím to. Po cestě domů se zastavím pro nějakou zeleninu a ovoce. Už se pomalu stmívá a já konečně před sebou uvidím můj domov.
Vchodové dveře otvírám nejrychleji jak jen to jde, protože při představě, že bych ho zase viděla se mi zrychlí tep a vyschne v ústech. Na linku položím tašku s nákupem.
"Dávej si pozor Elisabeth" stojí na papírku, který jsem našla položený na mé posteli. Jak jsem řekla, že je to jeden z nejlepších dnů, spletla jsem se.