Bab 8 : He is popular.But i don't care.
Sudah sebulan Akari dan Wooshin bersekolah di sekolah yang sama dan mereka sudah sepakat untuk merahsiakan hubungan mereka.
" Wooshin-ah " pelajar perempuan sering memanggil nama Wooshin tatkala dia berjalan di kaki lima sekolah. Pelajar perempuan di sekolah mereka ada yang membuat fanclub untuk Wooshin. Semakin hari, peminat Wooshin semakin bertambah dan semakin hari haters Akari semakin bertambah. Hal ini kerana, pengenalan Wooshin yang mengatakan Akari sebagai childhoodnya tersebar di segenap sekolah.
" weh Akari ! "
Akari memandang ke suara berkenaan. Sekumpulan pelajar perempuan sedang berdiri di hadapannya.
Oh yeah THE BLING BLING PINK group.
Akari hanya menjawab dengan mendongak kan kepalanya.
" aku dengar kau childhood Wooshin-ah kan? Dan korang rapat like so rapat " salah seorang daripada mereka berkata. Aku melihat tag nama dia.
Seunghee.
" aku taknak kau sesekali dekat dengan Wooshin-ah even 1 cm pun! Sebab apa.. Kau ni.. Semua lelaki hensem dekat sekolah ini kau rampas. Dasar perempuan playgirl " seorang lagi kawan mereka, Mimi mengherdik.
Akari hanya tersenyum.
" and even kau rapat sebab childhood ke apa ke .. Jangan sesekali kau luahkan perasaan kau sebab kau tak layak! Aku tak kisah kau King ke apa.. Kau jangan sesekali dekat dengan Wooshin! " Seunghee memberi amaran.
" jauhkan diri awak dari Wooshin oppa kami! " Yooa berkata.
Wow! Wooshin oppa! New name!
" well dengar sini ye. Kitaorang childhood hanya dulu je and one more thing, Durh, aku tak berminat dengan Wooshin oppa korang tu. Dah lah daripada aku melayan korang yang takde faedah ni, baik aku masuk kelas. Bye " Akari berlalu pergi.
Nak minat Wooshin .. Minat lah . Sibuk kaitkan aku kenapa? Durh ..
" EII! Geramnya aku dengan Akari tu! Tak berminat dengan Wooshin konon! Padahal hari tu, Aku nampak dorang jalan berdua kat sekolah ! " Mimi menghentakkan kakinya.
" aku pun! Siap berbual mesra! " yooa menjawab.
" we wait and See. " Seunghee berkata sambil tersenyum jahat.
" ehh Wooshin lah! " kawan mereka, Jiho berkata sambil menunjukkan kedudukan Wooshin yang sedang berjalan dengan rakan barunya, Sunyoul.
" dengar sini, kita kena duduk tengah jalan dan tahan dia supaya dia tak boleh lalu " kata Seunghee. Mereka mengangguk tanda faham.
" cepat! Cepat get ready! Kau cover aku weh " Mimi memberi isyarat pada kumpulannya. Mereka segera bergerak dan melindungi Mimi di belakang.
Wooshin dan rakan barunya berjalan ke arah mereka. Semakin lama semakin dekat. The Bling Bling Pink Group sedia menunggu Wooshin." Wooshin-ah. Annyeonghaseyo " Mimi berkata keluar dari tempat persembunyian. Dia mengukir senyuman manis pada Wooshin, berharap Wooshin membalas senyuman itu semula.
" oh Annyeong. " Wooshin mengurut dadanya terkejut dengan Mimi yang tiba-tiba muncul. Nasib aku tiada penyakit jantung. Kus semangat..
" saya Mimi, jiran sebelah kelas awak. " Mimi mengeluarkan tangannya. Wooshin tersenyum manis dan menunduk.
" hai Mimi .. Saya rasa saya perlu pergi. See you next time ? " Wooshin berkata masih lagi tersenyum. Sunyoul yang di sebelah hanya tersenyum melihat Mimi yang sedang cuba berkenalan A.k.a mengurat kawannya itu.
YOU ARE READING
[COMPLETED] My Irritation Husband (Wooshin Up10tion Fanfiction)
FanfictionNama aku Onodera Akari. Pronounce Onodeira ye. Aku King dekat sekolah ini dan semua pelajar kenal aku. Luka-luka ? Biasa je. Alah bisa tegal biasa. Aku sering bergaduh dengan pelajar lelaki di sekolah. Prinsip aku senang.. Kau tak kacau ak...