Bab 34 : The New Wooshin
Aku melangkah masuk ke dalam sekolah dengan semangat yang baru. Hair Style yang baharu dan perangai yang baru.
Hari pertama setelah peristiwa itu berlaku.
" Kim Wooshin!! " aku terdengar suara pelajar perempuan bersorak pada aku. Aku melemparkan senyuman yang manis pada mereka. Senyuman yang bisa mencairkan hati para pelajar perempuan.
" WARGH! " para pelajar perempuan menjerit. Aku hanya mampu tersenyum dan melangkah ke perkarangan sekolah. Aku melihat sahabat baik aku, Sunyoul melambai dan berjalan ke arahku. Aku membalas sambil tersenyum manis.
" kau pergi mana sebelum cuti tu? Seminggu kau tak datang dorh.. Agak rindu lah juga " Sunyoul menyapa aku. Aku hanya tersengih dan meletakkan tanganku di atas bahunya.
" aku pergi betulkan diri lepas couple dengan minah tu " jawabku selamba. Sunyoul menyeringai.
" aku pun tak sangka yang korang couple dorh then putus. " Sunyoul berkata lagi. Berita tentang hubungan mereka sebagai pasangan kekasih itu masih lagi diperkatakan. Lagi-lagi Wooshin sudah kembali.
" kau bukan nak cerita. Tahu-tahu je korang couple. Ramai lelaki patah hati sebab kau berjaya couple dengan dia dan jangan terkejut kalau ada yang serang kau sebab berjaya buka hati Akari tu " Sunyoul tersengih lagi. Aku tertawa kecil.
" kami dah putus.. " Itulah aku sebutkan pada Sunyoul. Kami dah tiada hubungan di sekolah..
" ONODERA! " aku memandang ke arah empunya suara. Seseorang memanggil nama Akari. Aku terlihat Akari berlari bertempiaran dari orang yang memanggilnya.
" janganlah lari baby!! " orang yang mengejarnya menjerit. Akari masih berlari dan aku terfikir suatu idea. Aku meletakkan kakiku ke depan. Akari yang berlari pasti tidak akan tersedar akan kehadiran kakiku.
Akari berlari di sebelahku. Serta-merta dia jatuh terjelepuk ke tanah. Aku hanya menyeringai dan mengalihkan kakiku.
" Baby! " lelaki itu mendapatkan Akari dan memegang erat bahunya. Dia memalingkan wajahnya ke arahku.
" tak perlu ucap terima kasih sebab aku tolong kau dapatkan Akari " ujar ku sambil menepuk bahunya. Lelaki itu tersengih sambil mengangguk. Aku dan Sunyoul melangkah ke kelas.
" kau cari pasal dengan King ? " soalnya dengan terkejut apabila Wooshin dengan selamba menyebabkan Akari terjatuh. Wooshin hanya tersenyum.
" well,beri salam pengenalan pada ex-girlfriend tidak mengapa kan ? " Wooshin tersenyum sinis. Sunyoul di sebelah hanya menunduk. Wooshin yang baharu ini agak pelik.
•••••
Akari menepuk bajunya yang agak berdebu itu. Dia segera bangun dan menolak lelaki yang mengejarnya tadi.
" Kim Taehyung, jangan kejar aku lagi! " aku segera berlari dari situ. Entah mengapa lelaki ini asyik mengejarnya dua hari sebelum cuti bermula. Dia dah macam perlarian setiap kali terserempak dengan Taehyung.
" baby, saya sukakan awak! " dia merengek. Akari segera berlari dari situ. Taehyung gila!
Aku menuju ke kelas seperti biasa. Sakit hati aku terhadap Wooshin semakin membara. Dia sengaja menjatuhkan aku dan membiarkan aku ditangkap oleh Taehyung.
Baka! Wooshin baka!
Aku mendengus sambil memasuki pintu kelas. Sowon yang sedang membersihkan papan hitam memandangku dengan pandangan pelik.
YOU ARE READING
[COMPLETED] My Irritation Husband (Wooshin Up10tion Fanfiction)
FanficNama aku Onodera Akari. Pronounce Onodeira ye. Aku King dekat sekolah ini dan semua pelajar kenal aku. Luka-luka ? Biasa je. Alah bisa tegal biasa. Aku sering bergaduh dengan pelajar lelaki di sekolah. Prinsip aku senang.. Kau tak kacau ak...